دو زن به دلیل موتورسواری در دزفول بازداشت شدند

دو زن به دلیل موتورسواری در دزفول بازداشت شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نیروی انتظامی دزفول روز جمعه اعلام کرد دو دختر جوان را به دلیل موتورسواری بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی الهامی، فرمانده انتظامی دزفول با اشاره به بازداشت این دو نفر در شامگاه جهارشنبه ۲۲ دی/۱۱ ژانویه گفت: « دو دختر هنجارشکن از نبود نیروی انتظامی در بوستان جنگلی دزفول سوء استفاده کرده و در اقدامی ناپسند و مخالف با ارزش‌ها‌ و هنجارهای جامعه و انقلاب اقدام به موتور سواری کردند.» این مقام انتظامی محلی همچنین گفته است که تعدادی جوان موتور سوار این دو نفر را در یک بوستان جنگلی همراهی می کردند.

گویا تلاش پلیس برای بازداشت این دو نفر پس از انتشار تصاویر موتورسواری آن‌‌ها در شبکه‌های اجتماعی آغاز شده است. آقای الهامی در این باره گفت: «پس از انتشار این تصاویر و فیلم در فضای مجازی که بیانگر اوج پشت پا زدن به هنجارهای دینی توسط آن دو دختر و انجام حرکات زشت در پارک جنگلی بود، نیروی انتظامی اقدامات گسترده ای را برای دستگیری این دو دختر انجام داد و… امروز با همکاری بسیج، منابع مختلف خبری و مردم شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.»

فرمانده انتظامی دزفول: ۲ دختر هنجارشکن موتورسوار به دلیل این حرکت زشت و قبیح توسط نیروی انتظامی دزفول و با کمک بسیج دستگیر شدند. – ایرنا pic.twitter.com/EXPIEkXIYF

— روزنامه ایران (@IranNewspaper) January 12, 2017

در قوانین ایران، ممنوعیتی برای موتورسواری زنان وجود ندارد و بانوان ایرانی دست‌کم به صورت حرفه‌ای در رقابت‌های موتورسواری شرکت می‌کنند. بسیاری از مراجع دینی و شخصیت‌های سیاسی محافظه‌کار در ایران با دوچرخه سواری و موتورسواری زنان مخالفند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دختران موتورسوار ایران؛ در پیست آزاد در خیابان محرومند

منابع حقوق بشری از توقیف لوح جایزه اروپایی ساخاروف و بازجویی از وکیل خانواده مهسا امینی خبر می‌دهند

واکنش رئیس پارلمان اروپا به ممنوع‌الخروج شدن خانواده مهسا امینی: حقیقت را نمی توان پنهان کرد