سفر دور دنیای قایقی با انرژی خورشید و باد

سفر دور دنیای قایقی با انرژی خورشید و باد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

قایق دو بدنه بنام «انرژی آبزرور» (دیده بان انرژی) بزودی راهی سفر دور دنیا خواهد شد.

آگهی

قایق دو بدنه بنام «انرژی آبزرور» (دیده بان انرژی) بزودی راهی سفر دور دنیا خواهد شد. ولی تفاوت مهم این سفر تاریخی منبع تامین انرژی آن است. یک گروه ۵۰ نفره دریانورد، مهندس و معمار سرگرم پروژه ساخت این قایق۳۰ متری هستند که الگوی هواپیمای برقی «سولار ایمپالس» را دنبال می کند.

ویکتورین اروسا، موسس و ناخدای قایق می گوید: «انرژی آبزرور یک چالش فنی است. شبیه هواپیمای برقی سولار ایمپالس معروف اما از نوع دریایی و ساخت فرانسه است. هدف ما رسیدن به انرژی پایدار با استفاده از طبیعت و انرژی های تجدید پذیر و انجام یک سفر دور دنیای مستقل است.»

انرژی خورشیدی و باد تنها منبع تامین انرژی این قایق است. سامانه سوخت آن آب دریا را به هیدروژن تبدیل می کند، صفحه های خورشیدی و توربین باد در قایق نصب شده اند. «انرژی آبزرور» بازیافت یک قایق بادبانی مسابقه ای با سابقه درخشان در رقابتها است. مراحل ساخت سه سال طول کشید و وزن آن۲۰ تن است.

این کاتامران (قایق دو بدنه در زبان هندی) با چهار دریانورد، گروه مهندسان و یک فیلمبردار برای مستند نگاری راهی سفر دور دنیا خواهد شد. ژرم، دریانور ارشد می گوید: «می خواهیم نشان دهیم که می توانیم ضایعات کربنی را کاهش دهیم. این کار را با پخش فیلم مستند لحظه به لحظه در شبکه های اجتماعی و همچنین واقعیت مجازی انجام می دهیم و مردم می توانند هر لحظه با ما همسفر باشند.»

«انرژی آبزرور» ماه آوریل سفر تاریخی اش را از بندر بریتانی شروع می کند. سفر دور دنیا با ۱۱۰ توقف در ۵۰ کشور شش سال طول می کشد. پروژه ۵ میلیون یورویی «انرژی آبزرور» از حمایت وزارت محیط زیست فرانسه، یونسکو و بنیادهای دیگر برخوردار است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما

دیدگاه‌های تازه و مقالات علمی دربارهٔ جوّ مریخ؛ حاصل طرح فضایی امارات