وانده گلوب: رقابت نفس گیر نهایی میان دو پیشتاز

وانده گلوب: رقابت نفس گیر نهایی میان دو پیشتاز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

الکس تامسون اسکاتلندی که روز دوشنبه با طی مسیری به طول بیش از پانصد مایل، رکورد بیست و چهار ساعت دریانوردی بر روی قایق بادبانی تک نفره را به نام خود ثبت کرده بود، سه شنبه نیز حدود هفده مایل دیگر از فا

آگهی

الکس تامسون اسکاتلندی که روز دوشنبه با طی مسیری به طول بیش از پانصد مایل، رکورد بیست و چهار ساعت دریانوردی بر روی قایق بادبانی تک نفره را به نام خود ثبت کرده بود، سه شنبه نیز حدود هفده مایل دیگر از فاصله خود با ارمل لوکلئش، پیشتاز مسابقه قایقرانی وانده گلوب را کمتر کرد.

این دو قایقران پس از ۴۵ روز رقابت و تنها ۴۸ ساعت مانده تا پایان مسابقه، جلوتر از دیگر شرکت کنندگان به سوی خط پایان در له سبل دولون فرانسه در حرکتند.

در صورتی که حادثه ای غیر منتظره روی ندهد از هم اکنون می توان ارمل لوکلئش را قهرمان این دوره از وانده گلوب دانست. این قایقران فرانسوی که در دو دوره پیشین این رقابت ها جایگاه دوم را کسب کرده بود اینک با بیش از پنجاه مایل فاصله نسبت به تامسون، تعقیب کننده اصلی اش، به پیشتازی ادامه می دهد.

پیش بینی می شود در صورت باقی ماندن فاصله موجود، دو قایقران پس از ۲۴ هزار مایل مسافت طی شده، با ۲ ساعت اختلاف نسبت به یکدیگر از خط پایان عبور کنند.

وانده گلوب دشوارترین مسابقه قایقرانی جهان است که هر چهار سال یکبار برگزار می شود و شرکت کنندگان به تنهایی، بدون توقف و بدون استفاده از رهیاب، دور دنیا را با قایق بادبانی می پیمایند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وانده گلوب: تامسون رکورد دریانوردی در یک شبانه روز را شکست

تور دو فرانس زنان که سال‌ها بی‌توجه و بی‌تماشاگر ماند؛ دوچرخه‌سوار هلندی قهرمان دومین دوره شد

استقبال ده‌ها هزار نفر در کپنهاگ از یوناس وینگگارد قهرمان مسابقات تور دو فرانس