نخست وزیر بریتانیا: برکسیت به معنای خروج از بازار واحد اروپاست

نخست وزیر بریتانیا: برکسیت به معنای خروج از بازار واحد اروپاست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا روز سه شنبه از طرح خروج مشخص و کامل بریتانیا از اتحادیه اروپا دفاع کرد و گفت که برکسیت به معنای خروج از بازار واحد اروپا خواهد بود.

آگهی

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا روز سه شنبه از طرح خروج مشخص و کامل بریتانیا از اتحادیه اروپا دفاع کرد و گفت که برکسیت به معنای خروج از بازار واحد اروپا خواهد بود.

او گفت: «بریتانیا سرزمینی باز و نرمش پذیر است. ما همیشه از مهاجرت بویژه مهاجرت متخصصان و همچنین از سوی کشورهای اروپایی استقبال کرده ایم. همواره با مهاجران مانند دوست برخورد کرده ایم. با اینحال، پیام مردم در هنگام و پس از همه پرسی روشن بود. برکسیت به معنای مدیریت کردن ورود افراد از سوی کشورهای اروپایی است. می خواهیم حق شهروندان اروپایی که اکنون در بریتانیا زندگی می کنند و حقوق دیگر افراد با ملیتهای مختلف در بریتانیا تضمین شود.»

نخست وزیر بریتانیا تصریح کرد: «امروز می توانم بگویم دولت پیش از اجرای برکسیت آنرا در مجلس عوام و مجلس اعیان به رای خواهد گذاشت. بنابراین ما اختیار قوانین کشورمان را در دست خواهیم گرفت و به سلطه دیوان دادگستری اروپا در بریتانیا پایان خواهیم داد. اکنون می خواهم بریتانیا توانایی مذاکره بر سر توافقهای تجاریش را داشته باشد. در همین حال می خواهم تجارت آزاد با اروپا و تجارت مرزی تا حد ممکن بدون تنش باشد. ولی می خواهم صریح بگویم. پیشنهاد من به معنای عضویت در بازار واحد نیست.»

وی با اشاره به اینکه «اگر ما از بازار واحد بیرون بیاییم، خواهیم توانست پایه های الگوی اقتصادی بریتانیا را تغییر دهیم» افزود: « این به معنای عدم دسترسی شرکتهای اروپایی به خدمات مالی لندن خواهد بود. (…) ما همواره می توانیم در سراسر جهان قراردادهای تجاری را امضاء کنیم، برای تنظیم نرخ مالیات رقابتی آزاد خواهیم بود و سیاستهای اقتصادی ما برای بهترین شرکتها و بزرگترین سرمایه گذاران در بریتانیا جذاب خواهد بود. بریتانیا می خواهد دوست و همسایه خوبی برای اروپا باشد. صداهایی هست که خواهان در پیش گرفتن سیاستهای تنبیهی در برابر بریتانیاست تا کشورهای دیگر را از خروج از اتحادیه منصرف کند. این می تواند نتایج ناگواری برای کشورهای اروپایی داشته باشد. این رفتاری دوستانه نیست.»

نخست وزیر بریتانیا همچنین خاطر نشان کرد که توافق دو جانیه میان اتحادیه و بریتانیا که منافع دو طرف در نظر گرفته شود ممکن است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بریتانیا نگران افزایش نرخ تورم در اثر پایین آمدن ارزش پوند است

واکنش مخالفان دولت بریتانیا به سخنان ترزا می درباره برکسیت

نخست وزیر بریتانیا: خروج از اتحادیه اروپا به معنای خروج از اروپا نیست