بازارهای واحد اروپا از مهمترین موضوعات در پروندۀ برکسیت است

بازارهای واحد اروپا از مهمترین موضوعات در پروندۀ برکسیت است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سخنان ترزا می، نخست وزیر بریتانیا مبنی بر تصمیم این کشور برای ترک بازار واحد اروپا با واکنش هایی از سوی مقامات اتحادیۀ اروپا همراه بوده است.

آگهی

سخنان ترزا می، نخست وزیر بریتانیا مبنی بر تصمیم این کشور برای ترک بازار واحد اروپا با واکنش هایی از سوی مقامات اتحادیۀ اروپا همراه بوده است. مخالفان استفادۀ این کشور از بازارهای اروپایی می گویند بریتانیا بدون انجام تعهدات خود نمی تواند در منافع اروپایی شریک شود.

گی ورهوفستاد، یکی از مذاکره کنندگان اتحادیۀ اروپا برای برکسیت می گوید: « ما نباید وضعیتی را بپذیریم که در آن، بیرون بودن از اتحادیۀ اروپا و بازار واحد بیشتر از عضو بودن منفعت داشته باشد. اگر شما مزیت های بازار واحد را می خواهید باید وظایفی هم داشته باشید و قطعا نباید تهدید صورت بگیرد.»

نخست وزیر بریتانیا علیرغم تاکید بر اینکه قصد ندارد این کشور را به طور «نیمه» در اتحادیۀ اروپا نگه دارد، از ادامۀ روابط دوستانه با اتحادیۀ اروپا سخن گفته است.

دیوید دیویس، وزیر برکسیت بریتانیا که در مجلس این کشور سخن می گفت، با تاکید بر تلاش برای بدست آوردن یک توافق گفت: « رویکرد ما تنها به دست آوردن منفعت نیست بلکه ما می خواهیم توافقی به دست بیاوریم که با اهداف هر دو طرف مطابقت داشته باشد. ما درک می کنیم که اتحادیۀ اروپا بخواهد با حفظ تمام آزادی ها، راه خود را ادامه بدهد. تقریبا تمامی کشورهایی که تحت تحریم هایی از سوی اتحادیۀ اروپا قرار ندارند به بازارهای واحد دسترسی دارند. ما به این بازارها دسترسی خواهیم داشت اما سوال اصلی در مورد شرایط این دسترسی است.»

مذاکرات بر سر شرایط برکسیت میان بریتانیا و اتحادیۀ اروپا قرار است از اواخر ماه مارس آغاز شود. لندن می گوید یکی از اهداف این کشور از برکسیت کنترل مهاجرت است اما اتحادیۀ اروپا بر این موضوع که برای استفاده از تجارت آزاد، بریتانیا باید سهمیۀ مهاجران و نیروی کاری اروپایی را بپذیرد، تاکید می کند. نخست وزیر بریتانیا در برنامۀ معرفی شده از سوی دولت برای برکسیت بر کنترل مهاجرت بعنوان یکی از اولویت های لندن تاکید کرده است.

ترزا می همچنین عدم تبعیت از قوانین دیوان دادگستری اروپا و تغییر مدل اقتصادی و مالیاتی این کشور را از دیگر اولویت های دولت بریتانیا در برکسیت عنوان کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر بریتانیا: خروج از اتحادیه اروپا به معنای خروج از اروپا نیست

هزینه ۱۰ میلیارد یورویی خروج بریتانیا برای اتحادیه اروپا

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟