مشکل انتقال ساکنان مناطق زلزله زده ایتالیا به دلیل سرما و بارش برف

مشکل انتقال ساکنان مناطق زلزله زده ایتالیا به دلیل سرما و بارش برف
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وقوع سه زمین لرزه پیاپی در مرکز ایتالیا عملیات انتقال ساکنان این مناطق به محلی امن آغاز شده است.

آگهی

وقوع سه زمین لرزه پیاپی در مرکز ایتالیا عملیات انتقال ساکنان این مناطق به محلی امن آغاز شده است. شدت این زمین لرزه ها بین ۵.۳ تا ۵.۷ در مقیاس ریشتر گزارش شده است. این زمین لرزه تلفاتی برجا نگذاشته اما سبب تخریب خانه ها در مناطق روستایی شده است.

پائولو مسینا، مسئول یک مرکز زمین شناسی کمی گوید: «بخشی از گسل های زلزله ماه اوت گذشته فعال شده بودند و یکی دیگر از این گسل ها امروز فعال شده است. هیچ اتفاق عجیبی رخ نداده تنها موضوع این است که این گسل ها فاصله بسیار کمی با یکدیگر دارند و به همین دلیل زمین لرزه در همان مناطقی رخ داد که پیش تر اتفاق افتاده بود. این زلزله سبب بروز نگرانی و خرابی های جدید و بیشتری شده و مشکلاتی نیز با توجه به سردی دمای هوا ایجاد کرده است.
در این شرایط اولویت اصلی نجات ساکنان این مناطق است اگرچه بسیار مشکل به نظر می رسد زیرا روستاهای کوچک دور افتاده بسیاری در این مناطق هستند که بارش حدود ۲ متر برف دسترسی به آنها را بسیار مشکل کرده است. در تلاشیم با استفاده از هلی کوپتر طی ساعات آتی جمعیت ساکن در این مناطق را نجات دهیم و آنها را به جایی امن و گرم منتقل کنیم.»

مرکز زمین لرزه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از شمال شرقی شهر رم بوده و در حال حاضر فعالیت متروی این شهر متوقف شده است. مدارس این شهر و شهرستان های اطراف نیز تعطیل و تخلیه شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بارش سنگین برف منجر به تعطیلی فرودگاه ژنو شد

ایتالیا؛ اعتراض نسبت به روند کند بازسازی مناطق زلزله زده

وقوع سه زمین لرزه شدید در مرکز ایتالیا