«اسپلیت»: یک بیمار روانی با چند شخصیت دختران را آزار می دهد

«اسپلیت»: یک بیمار روانی با چند شخصیت دختران را آزار می دهد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پسر خردسال، یک زن و مردی با وسواسی فکری بیمارگونه، بخشی از نه شخصیتی است که جیمز مک آووی در فیلم «اسپلیت» (Split) ایفا می کند.

آگهی

پسر خردسال، یک زن و مردی با وسواسی فکری بیمارگونه، بخشی از نه شخصیتی است که جیمز مک آووی در فیلم «اسپلیت» (Split) ایفا می کند. در این فیلم روانشناختی کوین مردی دچار چند شخصیتی بیمارگونه است که سه دختر نوجوان را می رباید و با هویتهای متعدد خود آنها را آزار می دهد.

جیمز مک آووی، بازیگر ۳۷ ساله اسکاتلندی درباره هنر ایفای این نقشهای متعدد در یک فیلم می گوید: «من معمولا برای پرداختِ شخصیت وقت زیادی می گذارم. در این فیلم ۹ بار این کار را انجام دادم و وقت آن نصف وقت معمول بود. به همین دلیل شخصیت سازی باید دقیق و جداگانه پیش می رفت. درحالیکه هر کدام با دیگری ارتباط دارد و ممکن است تفکیک آنها برای مخاطب کمی گیج کننده بنظر برسد ولی برای من باید کاملا دقیق بودند.»

مانجو نایت شیامالان، کارگردان و نویسنده این فیلم ساخت چند فیلم دلهره آور و روانشناختی دیگر مانند «حس ششم» (The Sixth Sense)، «روستا» (The Village) و «اتفاق» (The Happening) را در کارنامه دارد. او می گوید: «دوست دارم دنیای پیرامون مان را به تصویر بکشم، چیزی خارق العاده را برجسته کنم و سپس پرسشی در باره آن طرح کنم. اگر حقیقت داشته باشد، می تواند ممکن باشد؟ این اختلال روانشناختی برای من چنین حالتی دارد، یک اختلال شگفت آور و همچنین بسیار تاثیر گذار و تلخ است. توانایی ذهن و بدن انسان باورنکردنی است.»

فیلم دلهره آور «اسپلیت» (Split) از بیستم ژانویه در اروپا و آمریکا اکران می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد