از فمینیسم رادیکال تا سنت ژاپنی در هفته مد مردان میلان

از فمینیسم رادیکال تا سنت ژاپنی در هفته مد مردان میلان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در هفته مد مردان میلان، میوچا پرادا مجموعه جدید خود را از نمادهای دهه هفتاد میلادی الهام گرفته است.

آگهی

در هفته مد مردان میلان، میوچا پرادا مجموعه جدید خود را از نمادهای دهه هفتاد میلادی الهام گرفته است. این طراح که خود را فمینیستی با گرایش چپ می داند همیشه در نمایشهایش حرفی برای گفتن درباره وضعیت دنیا دارد. برای او دهه هفتاد، دوران اعتراض و ارزشهای مهم بود. کت و شلوار مخمل کبریتی با جیبهای بزرگ، پولیور کشمیر با طراحی های از طبیعت با کفشهای خزداری که از دم پای شلوار خودنمایی می کنند هماهنگ شده اند، این بیان میوچا پرادا از هنجار و حالت عادی است. کلکسیون با سادگی اش، اعتراض طراح ۶۷ ساله را به زیاده روی و گرایش مدرن به داشتن بیشتر و بزرگتر را به نمایش گذاشته است.

سرزمین آفتاب تابان الهام بخش برند لوکس و گران قیمت میسونی برای انتخاب رنگهای پاییز و زمستان آینده است. آنجلا میسونی، مدیر هنری این نام تجاری می گوید: «اولین چیزی که الهام بخش این مجموعه و بویژه رنگهای آن بود تاثیر رنگهایی است که در عکسهای شهری در ژاپن دیدیم. این لایه های رنگ را در عکسهای یک عکاس ژاپنی دیدم و تضاد رنگ و زنده بودن را در این کلکسیون می بینم.»

مجموعه، جلوه ای از خطوط مرتب، تیز و هندسی را به نمایش می گذارد که یادآور افق شهر توکیو است. طراح ایتالیایی هنر دستی قدیمی ژاپنی از جمله گلدوزی قرن هشتم و پارچه های معروف این کشور را لحاظ کرده است. مجموعه او شیک، آسان و پیچیده با رنگهای زنده و طرحهای روان است که هنر قابل پوشیدن میسونی را به نمایش می گذارد. این بیستمین سال مدیریت هنری آنجلا میسونی در نام تجاری میسونی است ۶۵ سال پیش توسط پدر و مادر او در شهری کوچک در ایتالیا تاسیس شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان: نگاه فمینیستی باعث می‌شود مادران و دختران تصور بهتری از بدن خود داشته باشند

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان