آخرین کنفرانس مطبوعاتی اوباما در مقام رئیس جمهوری

آخرین کنفرانس مطبوعاتی اوباما در مقام رئیس جمهوری
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باراک اوباما برای آخرین بار در کنفرانس مطبوعاتی در مقام رئیس جمهوری ایالات متحده شرکت کرد.

آگهی

باراک اوباما برای آخرین بار در کنفرانس مطبوعاتی در مقام رئیس جمهوری ایالات متحده شرکت کرد. او در حالی دوران چهار ساله دوم خود را به اتمام می رساند که به گفته نظرسنجیها همچنان از محبوبیت بالای ۶۰ درصدی برخوردار است. او در سخنانش ابتدا از خبرنگارانی که در این سالها خبرهای مربوط به کاخ سفید را پوشش دادند تشکر کرد.

اما در بخش مهمی درباره دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا از هفته آینده، گفت: «ممکن است درباره برخی از موضوعات مهم زمانی که به کاخ سفید می رود و به پیچیدگیها پی ببرد مانند موضوع بیمه سلامت برای تمام جامعه، یا مساله اشتغالزایی و یا مسایلی از دست کمک به رشد اقتصادی به سرانجام به همان نتایجی برسد که من پیشتر به آن رسیده ام.»

باراک اوباما در پاسخ به یک خبرنگار درباره خاورمیانه گفت تنها راه صلح، تشکیل دو کشور فلسطین و اسراییل است. اوباما در بخشی از صحبتهایش درباره روسیه گفت: «دلیل اصلی تحریمها علیه روسیه واکنشی بود نسبت به تجاوزی که به حقوق دولت مستقل اوکراین در شبه جزیره کریمه شد. ما در مقابل پایمال شدن حقوق ایستادیم تا دیگر کشورهای بزرگ به خود اجازه حمله و تجاوز به خاک کشورهای کوچکتر را ندهند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معترضان به جنگ غزه مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی با حضور بایدن، اوباما و کلینتون را مختل کردند

چالش تازه دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴: حمایت بایدن از اسرائیل و از دست دادن آرای عرب‌ها و مسلمانان

حمله غافلگیرانه پلیس به منزل رئیس‌جمهوری پرو؛ ساعت‌های رولکس خانم بولوآرته جنجال‌برانگیز شد