ترامپ برای ادای سوگند ریاست جمهوری وارد واشنگتن شد

ترامپ برای ادای سوگند ریاست جمهوری وارد واشنگتن شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ به همراه ملانیا، همسر اسلوونیایی تبار خود وارد واشنگتن شده است تا فردا جمعه ۲۰ ژانویه، یکم بهمن ماه، بعنوان ۴۵ امین رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد کند و بر کرسی باراک اوباما در کاخ سفید تکی

آگهی

دونالد ترامپ به همراه ملانیا، همسر اسلوونیایی تبار خود وارد واشنگتن شده است تا فردا جمعه ۲۰ ژانویه، یکم بهمن ماه، بعنوان ۴۵ امین رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد کند و بر کرسی باراک اوباما در کاخ سفید تکیه زند.

آقای ترامپ در توییتی نوشت که «مردم آمریکا، تردیدی ندارم که در کنار هم آمریکا را دوباره به اوج شکوه خواهیم رساند.»

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری منتخب آمریکا هم از همکاری دولت باراک اوباما برای انتقال قدرت به دولت و تیم جدید تشکر و قدردانی کرد و گفت که چنین «همکاری…مایه افتخار هر آمریکایی خواهد بود.» رئیس جمهوری منتخب قدردانی خود را ابراز داشته و من امروز بر آن تاکیدی دوباره می کنم.

آقای ترامپ همچنین در آستانه آغاز به کار در مقام رئیس جمهوری، در ضیافت ناهار در هتل ترامپ در واشنگتن در میان هوداران و دوستداران جمهوریخواه خود حاضر شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب و ابرتاجر املاک و مستغلات در حالی روز جمعه سوگند یاد می کند که بسیاری از مخالفانش از جمله جان لوئیس از نمایندگان کنگره آمریکا او را «رئیس جمهوری نامشروع» می خوانند.

بیش از ۵۰ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان کنگره آمریکا مراسم سوگند وی را از هم اکنون تحریم کرده اند.

گروهی از فعالان و معترضان به مواضع و سخنان جنجالی آقای ترامپ از یک هفته پیش در مخالفت با ریاست جمهوری وی تظاهرات می کنند. فردا، جمعه نیز برای این گروه مستثنی نخواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تجمع مخالفان ترامپ در مقابل کاپیتول در آستانۀ ادای سوگند ریاست جمهوری

آنچه درباره مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا باید دانست

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد