بحران ریاست جمهوری گامبیا و آماده باش نیروهای نظامی غرب آفریقا

بحران ریاست جمهوری گامبیا و آماده باش نیروهای نظامی غرب آفریقا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بدنبال خودداری یحیی جامع، رییس جمهوری گامبیا از واگذاری قدرت به رییس جمهوری منتخب این کشور، نیروهای نظامی بلوک منطقه ای غرب آفریقا در نزدیکی مرزهای گامبیا به حالت آماده باش در…

آگهی

بدنبال خودداری یحیی جامع، رییس جمهوری گامبیا از واگذاری قدرت به رییس جمهوری منتخب این کشور، نیروهای نظامی بلوک منطقه ای غرب آفریقا در نزدیکی مرزهای گامبیا به حالت آماده باش در آمدند.

سنگال با اعلام ضرب الاجل، تا نیمه شب چهارشنبه به محمد جامع مهلت داده بود تا با استعفا زمینه انتقال مسالمت آمیز قدرت به آدام بارو، رییس جمهوری منتخب را هموار کند. بنا به آخرین گزارشها، مراسم تحلیف آدام بارو با حضور مقامات کشورهای منطقه ای شروع شده است. چندی پیش رهبران بلوک منطقه ای غرب آفریقا در نشستی که در پایتخت نیجریه برگزار شد از آدام بارو، به عنوان رییس جمهوری منتخب این کشور حمایت کردند.

دوران ریاست جمهوری ۲۲ ساله یحیی جامع که با کودتا به قدرت رسیده بود، چهارشنبه ۱۸ ژانویه (۲۹ دیماه) به پایان رسید. با این حال مجلس این کشور این دوران را برای سه ماه دیگر تمدید کرد.

این درحالی است که تنش سیاسی موجب نگرانی شهروندان گامبیا شده و موج خروج آنها از کشور به سوی سنگال را دامن زده است. تخمین زده می شود که دست کم بیست هزار نفر بسوی مرز سنگال حرکت کرده اند. جهانگردان کشورهای اروپایی با توصیه مقامات کشورهای متبوع خود با پروازهای فوق العاده گامبیا را ترک می کنند. سواحل طولانی این کشور کوچک در غرب آفریقا یکی از کانونهای مورد توجه مسافران اروپایی بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یونیسف: از سال ۲۰۱۶ اندام جنسی ۳۰ میلیون زن و دختر در سراسر جهان مثله شده‌ است

دانشمندان رمز و راز یکی از بزرگ‌ترین تلماسه‌های کره زمین را کشف کردند‌

شرکت فرانسوی توتال از بازنگری آمایش سرزمینی در پروژه‌های بحث‌برانگیز در اوگاندا و تانزانیا خبر داد