رویکرد اقتصادی دونالد ترامپ تاثیر مستقیمی برروی مبادلات تجاری بازرگانی دنیا دارد

رویکرد اقتصادی دونالد ترامپ تاثیر مستقیمی برروی مبادلات تجاری بازرگانی دنیا دارد
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کندی، این کلمه ای است که سالهاست صندوق بین المللی پول برای تشریح روند رشد اقتصاد جهانی آنرا بکار می برد.

آگهی

کندی، این کلمه ای است که سالهاست صندوق بین المللی پول برای تشریح روند رشد اقتصاد جهانی آنرا بکار می برد. پایین بودن آهنگ رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته و قدرتهای نوظهور اقتصادی در این روند منفی تاثیر مستقیم داشته است.

سارا شپل، خبرنگار اعزامی یورونیوز به مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس می گوید: «در مجمع جهانی اقتصاد در داووس همه امیدوارند سال ۲۰۱۷ سال خروج اقتصاد جهانی از رکود باشد. به اعتقاد همه تصمیمات سیاسی در آمریکا تعیین کننده خواهد بود.»

کاهش مالیاتها و حذف قوانین دست و پا گیر در بخش تجارت از جمله تعهدات دونالد ترامپ است. به نظر می رسد دست اندرکاران دنیای تجارت و بازرگانی به رویکرد اقتصادی رییس جمهوری جدید ایالات متحده تا حدودی اعتماد دارند.

جف شوماخر، بنیانگذار شرکت بی سی جی دیجیتال به خبرنگار یورونیوز می گوید: «ممکن است دونالد ترامپ مانند یک کارآفرین موجبات رشد بالای اقتصادی را فراهم کند. اگر میزان مالیاتهای مربوط به شرکتها کاهش یابد شاهد افزایش سرمایه گذاریها در آمریکا خواهیم بود، رشد اقتصادی بالا خواهد رفت و این روند با توجه به بزرگی اقتصاد ایالات متحده برروی وضعیت اقتصادی در دنیا نیز تاثیر خواهد داشت.»

همانطور که آمریکا می تواند بعنوان موتور اقتصادی دنیا مطرح باشد، همانطور هم می تواند در روند رشد جهانی اقتصاد اختلال ایجاد کند.

اجرای برنامه های اقتصادی حمایت گرایی دونالد ترامپ می تواند تبعات منفی درپی داشته باشد.

نریمان بهروش، اقتصاددان ارشد کمپانی آی اچ اس، ارائه دهنده خدمات مشاوره اقتصادی بازرگانی می گوید: «اگر با یک عوام گرایی معتقد به افزایش رشد اقتصادی مواجه باشیم، این خوب است و احتمالا همین خواهد بود. اما اگر عوام گرایی به همراه سیستم حمایت گرایی اقتصادی مطرح باشد این برای آمریکا، چین و بقیه فاجعه خواهد بود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گفتگو در مجمع جهانی اقتصاد در داووس؛ نقش روسیه در مناسبات قدرت در جهان امروز

واکنش به سخنان نخست وزیر بریتانیا درباره برکسیت در مجمع اقتصادی داووس

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟