تجمع رهبران احزاب مخالف اتحادیه اروپا در آلمان

تجمع رهبران احزاب مخالف اتحادیه اروپا در آلمان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مارین لو پن، رهبر حزب جبهه ملی فرانسه بار دیگر با تمجید از تصمیم مردم بریتانیا مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا پیش بینی کرد این اتفاق آغازگر تحولات بنیادین در نظم حاکم بر…

آگهی

مارین لو پن، رهبر حزب جبهه ملی فرانسه بار دیگر با تمجید از تصمیم مردم بریتانیا مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا پیش بینی کرد این اتفاق آغازگر تحولات بنیادین در نظم حاکم بر اروپاست. خانم لو پن در میان رهبران و حامیان احزاب راستگرای افراطی در آلمان سخنرانی می کرد. رهبر حزب جبهه ملی فرانسه از رای دهندگان اروپایی خواست که از رای مردم بریتانیا در همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا و رای مردم آمریکا به دونالد ترامپ الگوبرداری کنند و کشورهای خود را به سمت استقلال از اتحادیه اروپا هدایت کنند.

مارین لو پن گفت: «اولین عاملی که تغییر را در نظم حاکم بر اروپا جرقه زد، رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا بود. یک کشور مستقل تصمیم گرفت که رای خود را به کرسی بنشاند و درباره آینده خودش تصمیم بگیرد. دومین جرقه، انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا بود که خواب حامیان نئولیبرالیسم را آشفته تر کرد.»

در سالهای اخیر احزاب راستگرای افراطی در کشورهای مختلف اروپایی از جمله در فرانسه، آلمان و هلند با استقبال مردم روبرو شده اند. این احزاب معمولا در شعارهای خود حامی جدایی از اتحادیه اروپا و مخالفت با ورود مهاجران از کشورهای دیگر هستند.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه حدود سه ماه دیگر برگزار می شود و نظرسنجیها نشان می دهند که مارین لو پن به احتمال زیاد به دور دوم راه پیدا می کند. هرچند پیش بینی می شود که در دور دوم دو حزب چپ میانه و راست میانه در ائتلافی نانوشته مانع پیروزی راستهای تندرو به رهبری مارین لو پن خواهند شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعزام کشتی جنگی آلمان به دریای سرخ؛ برلین به ماموریت اتحادیه اروپا برای تأمین امنیت کشتیرانی پیوست

طرح «راست‌های افراطی» در آلمان برای خروج از اتحادیه اروپا از راه برگزاری همه‌پرسی

آلمان کاردار ایران را بر سر پرونده تلاش برای آتش زدن یک کنیسه در بوخوم احضار کرد