مخالفان و هواداران مادورو باز هم به خیابان ها آمدند

مخالفان و هواداران مادورو باز هم به خیابان ها آمدند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مخالفان نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا روز دوشنبه در خیابان های کاراکاس، پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

آگهی

مخالفان نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا روز دوشنبه در خیابان های کاراکاس، پایتخت این کشور تظاهرات کردند. پلیس تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات را ۲۰۰۰ نفر اعلام کرده اما برگزار کنندگان این راهپیمایی می گویند مخالفان سیاست های رئیس جمهوری این کشور بیشتر از این تعداد بوده اند.

تظاهرات کنندگان خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام و کناره گیری نیکلاس مادورو از قدرت شدند.

یکی از معترضان می گوید: « ما می خواهیم انتخابات برگزار شود تا بتوانیم با رایی که در صندوق ها می اندازیم برای ایندۀ کشورمان تصمیم بگیریم. نیکلاس مادورو از انتخابات می ترسد.»

یکی دیگر از تظاهرات کنندگان نیز با تاکید بر اینکه وضعیت کشور خسته کننده شده است، می گوید: «ما از اینکه چیزی برای خوردن نداریم، امنیت نیست، قادر نیستیم کودکانمان را از ترس و نگرانی دور کنیم، از کاهش فزایندۀ کیفیت زندگی و از داشتن رژیم دیکتاتوری که به حقوق ما احترام نمی گذارد خسته شده ایم.»

همزمان با راهپیمایی مخالفان، صدها نفر از هواداران رئیس جمهوری ونزوئلا نیز با تظاهرات در پایتخت این کشور به حمایت از نیکلاس مادورو پرداختند.

اعتراض ها علیه رئیس جمهوری ونزوئلا طی ماههای اخیر از سوی اپوزیسیون این کشور افزایش یافته و گرانی روز افزون و همچنین بالا رفتن نرخ تورم بر این اعتراض ها افزوده است.

در ماه دسامبر، پارلمان ونزوئلا با اکثریت آرا به برکناری نیکلاس مادورو رای داد. اگرچه این رای به دلیل عدم اختیار پارلمان برای عزل رئیس جمهور طبق قانون اساسی این کشور قابلیت اجرا ندارد اما مخالفان اعلام کرده اند تا برگزاری انتخابات زودهنگام و برکناری نیکلاس مادورو دست از اعتراض ها برنخواهند داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا در حمایت از اپوزیسیون دولت مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید

خبر خوش برای مردم ونزوئلا؛ نرخ تورم به ۱۹۳ درصد رسید