استفاده از سیستم بازبینی ویدیویی در بوندسلیگا

استفاده از سیستم بازبینی ویدیویی در بوندسلیگا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بوندسلیگا از فصل آینده بازبینی ویدیویی را به داوری مسابقات فوتبال اضافه خواهد کرد.

آگهی

بوندسلیگا از فصل آینده بازبینی ویدیویی را به داوری مسابقات فوتبال اضافه خواهد کرد. بدین ترتیب آلمان نخستین کشور در میان لیگ های معتبر دنیا است که استفاده از تکنولوژی را وارد امر قضاوت فوتبال خواهد کرد.

مسئولان ورزش این کشور نتیجه چند ماه دوره آزمایشی در این زمینه را رضایت بخش توصیف کرده اند. رونی زیمرمن، نایب رئیس اتحادیه فوتبال آلمان می گوید: «تا اینجای کار همه چیز به خوبی پیش رفته اما اینک باید مرحله تست مستقیم را آغاز کنیم. به عنوان مثال ارتباط میان دستیار ویدیو و داور. اگر خوب جواب دهد هیجان انگیز خواهد بود. امیدواریم بتوانیم آنرا به صورت موردی پیش از بازیهای فصل آینده مورد استفاده قرار دهیم.»

زیمرمن می افزاید: «واکنش هایی که ما در پی تماس های بیشمار با دنیای فوتبال دریافت کردیم همگی مثبت بوده اند و حکایت از رضایت همگانی دارد. همه می خواهند اشتباهاتی که در سیستم داوری وجود دارد از بین برود. ما اینکار را می کنیم و بایست جواب بدهد.»

استفاده از بازبینی ویدیویی امکان تشخیص درستی تصمیم های داور را در صحنه های بحث برانگیز نظیر خطای مشکوک به پنالتی و یا آفساید فراهم می سازد.

این تکنولوژی برای نخستین بار به صورت رسمی دسامبر گذشته در جریان رقابت های جام باشگاه های جهان در ژاپن مورد استفاده قرار گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کولینا: حرف و حدیث در باره داوری حتی با ویدیو چک هم وجود خواهد داشت

فرانتس بکن بائر، قیصر فوتبال آلمان در ۷۸ سالگی درگذشت

نخستین تجربه خارجی ماشین گلزنی تاتنهام؛ هری کین به بایرن مونیخ پیوست