ترامپ می خواهد به دیوارهای بوش صدها کیلومتر اضافه کند

ترامپ می خواهد به دیوارهای بوش صدها کیلومتر اضافه کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده همچنان امیدوار است تا دیواری مانند آنچه که جورج بوش در آخرین سالهای ریاست جمهوری اش ساخت در سراسر مرز بین مکزیک و آمریکا…

آگهی

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده همچنان امیدوار است تا دیواری مانند آنچه که جورج بوش در آخرین سالهای ریاست جمهوری اش ساخت در سراسر مرز بین مکزیک و آمریکا بسازد.

او که بارها در جریان تبلیغات انتخاباتی روی این نکته تاکید داشت بار دیگر ۲۴ ژانویهدر توییتی نوشت که ساخت دیوار بدلایل امنیتی انجام می شود.
دونالد ترامپ دو هفته پیش از انتخابات ماه نوامبر با رئیس جمهوری مکزیک انریکو پینانیتو دیدار کرد و به گفته او نتیجه گفتگوها کاملا مثبت بوده است. دونالد ترامپ اعلام کرد اتخاذ موازین امنیتی مهمترین محور گفتگوها بوده است.
اولین بار در ماه مارس سال ۲۰۱۵ بود که بحث دیوارکشی در مرز دوکشور را مطرح کرد. دونالد ترامپ گفت: «من دیوار بزرگی در مرز جنوبی این کشور می سازم و مکزیک را وادار می کنم پول آنرا بپردازد.»
با توجه به ۲۳ میلیارد دلاری که مکزیکی های مهاجر در آمریکا برای خانواده هایشان در مکزیک ارسال می کنند ترامپ می تواند امیدوار باشد از این افراد مالیات بگیرد و پول آنرا صرف ساخت دیوار کند.

ترامپ همچنین می خواهد درباره شرایط توافق تجاری نفتا، پیمانی که سال ۱۹۹۴ بین کشورهای آمریکایی شمالی امضا شده است، دوباره مذاکره کند. با این توافق ۸۰ درصد از صادرات مکزیک روانه ایالات متحده می شود.

یکشنبه گذشته درحالیکه ترامپ تازه تحلیف شده بود درباره مکزیک گفت: « ما سخنان مهمی با مقامات مکزیک و رئیس جمهوری این کشور داشتیم. سخنانی که ما را به آینده خوش بین می کند. همچنین بزودی درباره شرایط نفتا و بحران مهاجران و مسایل امنیتی بزودی گفتگو خواهیم کرد. فکر می کنم با توجه به این گفتگوها آینده روشنی برای مکزیک، ایالات متحده و امنیت در این منطقه خواهیم داشت.»

وزیر خارجه مکزیک، لوییس ویده گارای هم پس از این جلسه گفت: « البته ما درباره توافق های جاری تجارت آزاد دوباره مذاکره نخواهیم کرد. همیشه می توان از توافق خارج شد و با توجه به اصولی که سازمان تجارت جهانی برای ما ترسیم کرده است وارد تجارت دوجانبه خواهیم شد.»

مکزیکو سیتی پایتخت مکزیک دومین ابرقدرت اقتصادی در میان شهرهای آمریکای لاتین است. مکزیکو پل ارتباطی بین ایالات متحده و جنوب قاره آمریکا نیز هست و آمریکایی ها برای گسترش تجارت خود در جنوب قاره آمریکا نیاز به دولتمردان مکزیکی و این شهر دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مکزیک در آستانه مراسم تحلیف ترامپ

نگاهی به برخی وعده های انتخاباتی رییس جمهوری جدید آمریکا

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها