تلاش فعالان محیط زیست برای مقابله با سیاست های ترامپ درباره تغییرات آب و هوایی

تلاش فعالان محیط زیست برای مقابله با سیاست های ترامپ درباره تغییرات آب و هوایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تنها چند ساعت پس از ادای سوگند و ورود به کاخ سفید دستور داد تا صفحه مربوط به تغییرات اقلیمی از سایت اینترنتی این سازمان حذف شود.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تنها چند ساعت پس از ادای سوگند و ورود به کاخ سفید دستور داد تا صفحه مربوط به تغییرات اقلیمی از سایت اینترنتی این سازمان حذف شود.

دونالد ترامپ پیش تر تعهد داده بود که اقدامات آب و هوایی و دیگر قوانین و مقررات مربوط به محیط زیست را که توسط باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین به اجرا گذاشته شده حذف خواهد کرد.

بر این اساس هر گونه اشاره به تغییرات آب و هوایی از سایت اینترنتی کاخ سفید حذف شده است و جستجو در این سایت با کلید واژه های مربوطه هیچ نتیجه ای در بر ندارد.

رئیس جمهوری جدید آمریکا همچنین در راستای نمایش مخالفت خود با برنامه های دولت اوباما در زمینه تغییرات اقلیمی اسکات پرویت (Scott Pruitt) را که از مخالفان جدی برنامه های مقابله با تغییرات آب و هوایی است به عنوان رئیس جدید آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا منصوب کرده است.

این اقدامات دونالد ترامپ همزمان با معرفی فردی به عنوان مسئول سازمان حفاظت از محیط زیست که در اساس منتقد چنین سازمانی است، نگرانی حامیان محیط زیست در آمریکا را در پی داشته است. دونالد ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرده بود که گرمایش زمین، مفهومی است که توسط چینی ها ابداع شد تا از رقابتی شدن صنعت آمریکا جلوگیری شود. وی همچنین وعده داده بود که آمریکا را از توافق آب و هوایی پاریس که دسامبر ۲۰۱۵ منعقد شد، خارج کند.

The biggest existential threat we face, turbo-charged by trump's #alternativefacts, is ignorance on #climatechange.#TheResistancepic.twitter.com/fkg0h8BsPm

— BrooklynDad_Defiant! (@mmpadellan) January 23, 2017

براین اساس، کارمندان ده ها مرکز دولتی در آمریکا با بازگشایی حساب های توییتری نسبت به اقدامات دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده در زمینه از بین بردن مطالعات و پژوهش هایی که در زمینه حفاظت از محیط زیست در دولت باراک اوباما صورت گرفته از جمله در زمینه مقابله با تغییرات جوی ابراز نگرانی کردند.

از جمله گروه هایی که در این حساب توییتری همراهی می کنند می توان به آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا، سازمان پارک های ملی و سازمان ملی هوانوردی و فضایی (ناسا) اشاره کرد. این گروه ها در پیام های توییتری خود از هشتگ (resist#) استفاده می کنند.

یکی از حسابهای توییتری متعلق به سازمان ناسا در این زمینه نوشته است: «علم یک مسئله حزبی نیست. علم پایه و اساس جامعه ما است.»

Science is not a partisan issue. Science is the foundation of our society—we owe so much to peer-reviewed scientific research. #resist

— Rogue NASA (@RogueNASA) January 26, 2017

با این وجود اما برخی بخش های دولتی از جمله وزارت کشور، وزارت کشاورزی و وزارت بهداشت نیز از کاخ سفید دستوراتی مبنی بر عدم ارایه اطلاعاتی در مورد موضوعاتی در ارتباط با محیط زیست دریافت کرده اند. به گفته مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست دولت ترامپ اعلام کرده اند که از این پس تمامی اطلاعات و یافته های علمی در زمینه محیط زیست پیش از انتشار باید به تائید دولت برسد. همزمان قرار است تمامی سایت ها و صفحات اجتماعی نیز که در این زمینه فعال هستند یک به یک مورد بررسی قرار گرفته و در صورت عدم رعایت قوانین جدید فعالیت آنها متوقف شود.

BREAKING: Trump administration mandating EPA scientific studies, data undergo review by political staff before public release.

— The Associated Press (@AP) January 25, 2017

سازمان های مدافع محیط زیست، دانشمندان و صاحبان علم در آمریکا با تشکیل حساب توییتری (March for Science) در نظر دارند طی چند روز آینده با برپایی تظاهرات علیه سیاست های دولت ترامپ درباره تغییرات آب و هوایی اعتراض کنند.

A message from the organizers #ScienceMarchpic.twitter.com/2h7DOJjap5

— March for Science (@ScienceMarchDC) January 26, 2017

Retweet if you are with her\#Imwithher#Science#ScienceMarchpic.twitter.com/TsYfKx5fmP

— Seattle Sci March (@SciMarchSeattle) January 25, 2017

روز چهارشنبه نیز گروهی از مدافعان محیط زیست در واشینگتن دی سی با نصب پارچه نوشته ای بزرگ در برابر کاخ سفید به سیاست های دونالد ترامپ اعتراض کردند.

TAKE ACTION: Show Trump that we'll stand with our allies & fight him every step of the way https://t.co/FR8PTHRqWY#NoDAPL#NoKXLpic.twitter.com/IjTE5e1Q6G

— Sierra Club (@SierraClub) January 24, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توافق سران اتحادیه اروپا بر سر اجرای «پیمان سبز» تا سال ۲۰۵۰

کاخ سفید برنامه نظارتی ناسا بر گازهای گلخانه‌ای را تعطیل کرد

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت