مقاومت شهرداریها در برابر سیاستهای ضدمهاجرتی دولت ترامپ

مقاومت شهرداریها در برابر سیاستهای ضدمهاجرتی دولت ترامپ
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سیاستهای ضد مهاجرتی دولت ترامپ بی شمارند.

آگهی

سیاستهای ضد مهاجرتی دولت ترامپ بی شمارند. افزودن ۵ هزار نیروی تازه نفس به نظامیان مستقر در مرز، اخراج بی شمار مهاجران غیرقانونی حتی اگر مقامات ایالتی مخالفت باشند و کشیدن دیوار در مرز جنوبی ایالات متحده.

کمبریج در ایالت ماساچوست یکی از شهرهای آمریکا است که کشیشها در دهه هشتاد میلادی درهای کلیساها را بروی مهاجران آمریکای لاتین گشودند و حالا بسیاری از ساکنان این شهر نگران سیاستهای ضربتی دولت جدید هستند.

دنیس سیمون، شهردار کمبریج در ایالت ماساچوست می گوید:« ما بارها گفته ایم و بعد از انتخابات نوامبر هم تکرار کرده ایم کمبریج همچنان مامنی برای پناهجویان می می ماند و کسی حق تعرض به آنها را نخواهد داشت. بسیاری از مهاجران در روزها و ماههای آینده در انتظار کارتهای اقامت خود هستند.»

نزدیک به ۲۰۰ شهر در آمریکا هستند که مقامات محلی حاضر نیستند سیاستهای ضدمهاجرتی ترامپ را به اجرا بگذارند.

تعداد این مهاجران بیش از ۱۱ میلیون است و در گلانشهرها بخش بزرگی از جمعیت را تشکیل می دهند.

شهرداریها دربسیاری از شهرها نپذیرفته اند که سیاستهای دولت مبنی بر بازداشت مهاجران غیرقانوی را اجرایی کنند. شهرداریها برای این مخالفتها دلایل قانونی خود را دارند.

اد موری شهردار سیاتل می گوید: « قانون اسسی ایالات متحده تاکید دارد هر بازداشتی که در کشور صورت می گیرد باید دلایل و اتهامات درست و محکمی برای آن وجود داشته باشد. ما دیگر همانگونه که در جنگ دوم جهانی اشتباه تاریخی کردیم اجازه نمی دهیم نیروهای پلیس به کارمندان دولت فدرال تبدیل شوند و اوامر آنها را اجرا کنند.»

بودجه فدرال نیویورک از ده میلیارد دلار در سال بیشتر است و بخش اعظمی از آن به نیروهای پلیس تعلق دارد اما دولت می تواند در درجه اول بودجه پلیس را معلق کند. شهردار این کلان شهر می گوید: «دستورهای واشنگتن مبنی بر سیاستهای ضدمهاجرتی می تواند امنیت عمومی را به خطر بیندازد. چرا که در درجه اول رابطه بین نیروهای پلیس و گروههای مختلف جامعه مختل می شود و دوما ما حاضر نمی شویم برای اجرای این سیاستها خانواده های بیشمار را از هم بپاشیم و چندپاره کنیم.»

نمونه یکی از همین قربانیان سیاستهای دولت آمریکا در سن دیه گو است. خوزه که سالها با خانواده اش در این شهر جنوب غربی امریکا اقامت داشته است حالا از امریکا اخراج شده و در ۴۰ کیلومتری فرزندانش در تیخوانای مکزیک دیگر اجازه دیدار با خانواده در آمریکا را نخواهد یافت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند

مجلس نمایندگان آمریکا «از نهر تا بحر» را به عنوان شعار «یهودستیزانه» محکوم کرد

آزمون بر سر راه بایدن در خطرناک‌ترین لحظه؛ آیا خاورمیانه درگیر جنگی تمام‌عیار می‌شود؟