نتانیاهو: سکوت کرکننده جهان در برابر تهدیدات ایران با ترامپ پایان می‌یابد

نتانیاهو: سکوت کرکننده جهان در برابر تهدیدات ایران با ترامپ پایان می‌یابد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ابراز امیدواری کرد که «سکوت کرکننده جهان» در برابر آنچه وی «تلاش ایران برای نابودی یهودیان» خواند در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ پایان یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای نتانیاهو روز پنجشنبه و در جریان مراسم یادبود بنیاد «ید وشم» در برابر ده‌ها دیپلمات گفت: «بزرگترین خطری که هم‌اکنون با آن مواجهیم، نفرت از یهودیان است که از شرق، از ایران می‌آید. رهبران ایران همواره وعده نابودی همه اسرائیلی‌ها را می‌دهند و جامعه بین‌المللی هم با سکوتی کرکننده به آن واکنش نشان می‌دهد.» نخست وزیر اسرائیل افزود: «من فکر می‌کنم این وضعیت تغییر خواهد کرد، چرا که چند روز پیش، وقتی با رئیس‌جمهور ترامپ صحبت می‌کردم، او با اشاره به سیاست‌های خصمانه ایران و تلاش این کشور برای نابودی اسرائیل، مساله ماهیت توافق هسته‌ای و خطرات آن را مطرح کرد.»

Netanyahu: World’s silence on Iran’s threats to destroy Israel will end with Trump https://t.co/xHLgmWLCQQ

— The Times of Israel (@TimesofIsrael) January 26, 2017

آقای ترامپ دو هفته قبل و هنگامی که دولت وقت کشورش قطعنامه محکومیت شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی فلسطینی در شورای امنیت را وتو نکرد، خطاب به رهبران تل‌آویو گفت: «اسرائیل قوی بمان. بیستم ژانویه به زودی فراخواهد رسید.» آقای ترامپ همچنین توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران را بدترین معامله ممکن خوانده است و دست‌کم، وعده بازنگری در آن را داده است. بنیامین نتانیاهو هم یکی از مخالفان اصلی و تاریخی برنامه هسته‌ای ایران و توافق این کشور با گروه ۱+۵ به شمار می‌رود.

آقای نتانیاهو در سخنرانی پنجشنبه خود – که در شب مراسم سالانه بزرگداشت قربانیان هولوکاست (موسوم به شعاع) برگزار می‌شد، نسبت به رشد «یهودی ستیزی» در کشورهای اروپا هشدار داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سکوت رسمی تهران و تل‌آویو درباره تهاجم هوایی به ایران؛ رسانه‌های دو طرف چه گفتند؟

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ایران و اسرائیل؛ چگونه دو کشور متحد به دشمنان قسم‌خورده تبدیل شدند؟