کاخ سفید: هزینه ساخت دیوار مرزی از طریق مالیات بر کالاهای وارداتی از مکزیک تامین می شود

کاخ سفید: هزینه ساخت دیوار مرزی از طریق مالیات بر کالاهای وارداتی از مکزیک تامین می شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا مبنی بر ساخت دیواری در امتداد مرز مکزیک موجب بالا گرفتن تنش سیاسی میان دو کشور شده است.

آگهی

تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا مبنی بر ساخت دیواری در امتداد مرز مکزیک موجب بالا گرفتن تنش سیاسی میان دو کشور شده است. به ویژه که دونالد ترامپ تاکید کرده بود که ساخت این دیوار (به طول ۳۲۰۰ کیلومتر) به هزینه کشور همسایه صورت خواهد گرفت. این تصمیم موجب لغو سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری مکزیک به واشنگتن برای دیدار با همتای آمریکایی خود شد.

of jobs and companies lost. If Mexico is unwilling to pay for the badly needed wall, then it would be better to cancel the upcoming meeting.

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) January 26, 2017

در تازه ترین اظهارنظرها، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که هزینه ساخت این دیوار از طریق وضع مالیات ۲۰ درصدی بر کالاهای وارداتی از مکزیک تامین می شود.

BREAKING: Mexican President Enrique Peña Nieto cancels meeting with Trump following border wall executive action https://t.co/buv8sAl5mf

— NBC News (@NBCNews) January 26, 2017

مکزیک با محکوم کردن این تصمیم گفت که خانواده های آمریکایی بهای آن را می پردازند. لوئیس وایدگری، وزیر خارجه مکزیک در این ارتباط گفت: «وضع مالیات بر واردات آمریکا از مکزیک راهی نیست که مکزیک را به پرداخت هزینه ساخت دیوار مرزی وادارد. این مصرف کنندگان آمریکایی هستند که بهای این تصمیم را می پردازند. چرا که در آن صورت، خرید کالاهایی چون آواکادو، ماشین رخت شویی، تلویزیون و اقلام دیگر در ایالات متحده آمریکا برای آنها گرانتر تمام خواهد شد.»

Esta mañana hemos informado a la Casa Blanca que no asistiré a la reunión de trabajo programada para el próximo martes con el POTUS</a>.</p>&mdash; Enrique Peña Nieto (EPN) January 26, 2017

با توجه به اینکه آمریکا مهمترین بازار صادرات مکزیک است، تصمیم اخیر احتمالا مبادلات تجاری دو کشور را دستخوش نوسان خواهد کرد.

Mexico: Trump's wall tax would cost U.S. consumers: https://t.co/9E7eMfUGpMpic.twitter.com/Y4fiUwLb00

— Reuters Top News (@Reuters) January 27, 2017

دونالد ترامپ بلافاصله پس از به قدرت رسیدن به وعده انتخاباتی خود عمل کرد و با هدف جلوگیری از ورود مهاجران به کشور دستور ساخت این دیوار را صادر کرد؛ آنچه انتقاد تند مقام های دولتی و فعالان اجتماعی در مکزیک را برانگیخت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس اکوادور به قیمت قطع روابط دیپلماتیک از دیوار سفارت مکزیک بالا رفت تا محکوم فراری را دستگیر کند

محاکمه تاریخی رئیس جمهوری سابق؛ دادستان پرونده: ‌ترامپ دست به توطئه‌چینی مجرمانه زده است

مردی که مقابل دادگاه محاکمه ترامپ خودسوزی کرده بود جان باخت