وضعیت نامساعد جسمی عیسی سحرخیز در چهاردهمین روز اعتصاب غذا

وضعیت نامساعد جسمی عیسی سحرخیز در چهاردهمین روز اعتصاب غذا
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی که از روز ۲۵ دی ماه دست به اعتصاب غذا زده است، در چهاردهمین روز از اعتصاب غذای خود در وضعیت نامساعد جسمی بسر می‌برد.

مهدی سحرخیز فرزند عیسی سحرخیز به «کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران» گفته است که آقای سحرخیز در روزهای گذشته به دلیل بیماری به بیمارستان مرکز قلب تهران منتقل شده است و فقط «سرم و آشامیدنی به او خورانده می‌شود.»

اعتصاب غذای عیسی سحرخیز
روزم چهارده#بشمر

— Mehdi Saharkhiz (@onlymehdi) January 27, 2017

فرزند عیسی سحرخیز همچنین گفته است که پدرش «در اعتراض به حکم ناعادلانه و غیرمنطقی شش ماه حبس به اتهام نشر اکاذیب علیه رهبری و نقض مکرر قانون از سوی مقام‌های قضایی و امنیتی دست به اعتصاب غذا زده ‎است و تا زمان تغییر حکم دست از اعتصاب بر نمی‎دارد.»

عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی مدتی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. آقای سحرخیز پس از انتخابات جنجالی سال ۱۳۸۸ بازداشت شد و در احکامی جداگانه به چهار سال و نیم زندان محکوم شد. وی در نهایت مهر ماه سال ۱۳۹۲ آزاد شد اما مجددا در مهر ماه ۱۳۹۴ به همراه چند روزنامه‌نگار دیگر بازداشت و این بار به ۲۱ ماه زندان محکوم شد. اخیرا نیز ۶ ماه حکم زندان جدید برای عیسی سحرخیز به اتهام توهین به رهبری صادر شده که این حکم در دست بررسی در دادگاه تجدید نظر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو خبرنگار زن که درباره جان باختن مهسا امینی گزارش نوشتند بعد از ۴۰۰ روز زندان آزاد شدند

جزییاتی از ماجرای جان باختن فردی که در جلسه دادگاه به اتهام «تبلیغ علیه اسلام» قلبش از تپش ایستاد

غزل شارمهد: پدرم در زندان ایران دیگر قادر به راه رفتن و صحبت کردن نیست