شنبه پرکار دونالد ترامپ؛ او تلفنی با رهبران شش کشور گفت و گو کرد

شنبه پرکار دونالد ترامپ؛ او تلفنی با رهبران شش کشور گفت و گو کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا یک روز پس از آنکه میزبان نخست وزیر بریتانیا بود شنبه پرکاری را داشت و تلفنی با شش تن از رهبران کشورهای جهان گفت و گو…

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا یک روز پس از آنکه میزبان نخست وزیر بریتانیا بود شنبه پرکاری را داشت و تلفنی با شش تن از رهبران کشورهای جهان گفت و گو کرد. رهبران روسیه، فرانسه، آلمان، هلند، استرالیا و ژاپن در فهرست او قرار داشتند.

نخستین تماس تلفنی او با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بود که تقریبا ۴۵ دقیقه طول کشید. رهبران دو کشور در گفت وگو با یکدیگر از خواست مشترک در زمینه «همکاری واقعی» در مبارزه با گروه داعش در سوریه سخن گفتند. اوکراین، ایران و کره شمالی هم در گفت و گوهای این دو فراموش نشد.

دونالد ترامپ در گفت و گو با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد که در نشست ماه ژوییه گروه بیست در هامبورگ شرکت خواهد کرد. آنها موافقت خود را در زمینه اهمیت ناتو در روابط بین دو قاره و نقش آن در تضمین ثبات و امنیت جهانی اعلام کردند.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در گفتگو با همتای آمریکایی اش بر ضروت پایبندی به توافق پاریس در زمینه تغییرات اقلیمی تاکید کرد و رعایت اصول مربوط به پذیرش پناهجویان را یادآور شد.

رئیس جمهوری آمریکا دهم فوریه در واشنگتن میزبان شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد

ترامپ: من انتخاب نشوم در آمریکا حمام خون به راه می‌افتد؛ پنس:از ریاست‌جمهوری دوباره او حمایت نمی‌کنم

بازیِ برگشت؛ رقابت بایدن و ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا قطعی شد