سرگردانی شهروندان هفت کشور در فرودگاههای آمریکا

سرگردانی شهروندان هفت کشور در فرودگاههای آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلیس آمریکا یک تبعه عراقی را که در فرودگاه نیویورک بازداشت شده بود آزاد کرد.

آگهی

پلیس آمریکا یک تبعه عراقی را که در فرودگاه نیویورک بازداشت شده بود آزاد کرد. پیش تر در پی دستور رییس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع ۷ کشور به ایالات متحده پلیس فرودگاه نیویورک این شهروند را بازداشت کرده بود.

این فرد که حمید خالد نام دارد در عراق مترجم نیروهای آمریکایی بود. با انتشار خبر بازداشت وی صدها نفر با حضور در مقابل فرودگاه خواستار آزادی او شدند.

حمید خالد، شهروند عراقی که در کشورش مترجم نیروهای آمریکایی بود می گوید: «من در گوشه دیگری از جهان از دولت آمریکا حمایت می کنم، اما وقتی به اینجا آمدم آنها گفتند نه و با من مانند یک قانون شکن که کار غلطی کرده رفتار کردند و من متعجب شدم، واقعا، واقعا متعجب شدم.»

با اینکه پیش تر یک مقام کاخ سفید گفته بود که دارندگان اقامت آمریکا (گرین کارت) نیز شامل ممنوعیت ورود به این کشور می شوند اما به گفته خبرگزاری رویترز در دستورالعملی که دولت ایالات متحده به سازمان هوانوردی بین المللی (یاتا) ارسال کرده هیچ محدودیتی شامل این افراد نمی شود.

همزمان در پی شکایت سازمان های حقوق بشری یک قاضی فدرال در بروکلین با انتشار حکمی اعلام کرد کسانی که با ویزای معتبر وارد آمریکا شده اند نباید از ورود به کشور منع شوند.

در پی دستور اجرایی رییس جمهوری آمریکا صدها نفر از اتباع هفت کشور از جمله ایران با وجود اینکه وارد خاک آمریکا شده اند اما اجازه خروج از فرودگاه را ندارند. حتی خلبانان و خدمه هواپیما نیز از این دستور مستثنی نیستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش ظریف به ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا: مقابله به مثل نمی کنیم

دستور دونالد ترامپ و سرگردانی مسافران ایرانی در فرودگاه

ترامپ دستور ممنوعیت ورود شهروندان ایران و شش کشور دیگر به آمریکا را امضا کرد