حسن روحانی: مردم پای صندوق انتخابات حماسه دیگری خواهند آفرید

حسن روحانی: مردم پای صندوق انتخابات حماسه دیگری خواهند آفرید
نگارش از Hossein Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه و در آستانه سالگرد انقلاب به همراه هیات دولت در آرامگاه آیت الله خمینی حضور یافت. او طی سخنانی ضمن تجلیل از آتش‌نشانانی که در حادثه فروریزی پلاسکو جان باختند، به اظهار نظر در مورد دور آینده انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

آقای روحانی با بیان اینکه مهمترین تجلی آزادی در ایام انتخابات است که مردم در پای صندوق آرا، افراد مورد نظرشان را برمی گزینند، گفت: «ما در ماه های آینده در پیشگاه تاریخ در یک آزمایش بزرگ تاریخی قرار خواهیم گرفت. مردم در آغاز سال ۹۶ پای صندوق انتخابات، حماسه دیگری را خواهند آفرید.

با آنکه نزدیک به چهار ماه تا برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران باقی است، آقای روحانی در سخنرانی امروز و در حالی که سید حسن خمینی نیز او را همراهی می‌کرد، کوشید تا تفاوت برداشت خود با برخی افراد و جریان‌های مخالف دولت در مورد چند مساله اساسی را برجسته کند.

رپیس جمهور در مورد درک خود از مفهوم استقلال گفت استقلال به معنای انزوا نیست، استقلال به معنای عدم استیلای دیگران بر سرنوشت کشور است. ما نه بیگانه پرستیم و نه بیگانه هراس و تافته جدا بافته یا تارو پود گم شده در نقش جهان هم نیستیم.

حسن روحانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در مورد برقراری رابطه با دیگر کشورها و مردم جهان تاکید کرد که ما با همه شباهت‌ها و تفاوت‌ها با دیگر مردم جهان؛ از تعامل سازنده با جهان به نفع مردم و منافع ملی استفاده خواهیم کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود