سیاسی ترین مراسم معرفی بهترینهای انجمن بازیگران آمریکا برگزار شد

سیاسی ترین مراسم معرفی بهترینهای انجمن بازیگران آمریکا برگزار شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بیست وسومین مراسم جایزه انجمن بازیگران آمریکا در شرایطی برگزار شد که فرودگاههای بسیاری از شهرهای بزرگ این کشور صحنه اعتراض علیه قوانین ضدمهاجرتی دونالد ترامپ…

آگهی

بیست وسومین مراسم جایزه انجمن بازیگران آمریکا در شرایطی برگزار شد که فرودگاههای بسیاری از شهرهای بزرگ این کشور صحنه اعتراض علیه قوانین ضدمهاجرتی دونالد ترامپ بود. اشتون کوچر مجری این مراسم اولین نفری بود که سخنرانی کرد و گفت: « سلام به تمامی دوستان و اعضای انجمن بازیگران آمریکا، و سلام به همه مخاطبان در خانه و خصوصا هموطنانی که در فرودگاههای آمریکای من حضور دارند. شما پاره ای هستید از هسته تشکیل آمریکا و ما عاشق شماییم و به شما خوش آمد می گوییم.»

فیلم چهره های پنهان جایزه بهترین اجرای جمعی را بدست آورد.

«تاراجی بی. هنسون»، بازیگر «چهره های پنهان» وقتی روی سن آمد، گفت: «داستان فیلم ما درباره اتحاد است و درباره این که وقتی ما تفاوت هایمان را کنار می گذاریم چه اتفاقی می افتد… عشق برنده می شود.»

چهره های پنهان یا هیدن فیگورز داستان سه زن سیاه پوستی است که مغزهای متفکر ناسا هستند و مهمترین عملیات ناسا در دهه ۶۰ و هفتاد بدون کمک آنها غیر ممکن بود.

لالالند فیلم موزیکالی که نامزد ۹ جایزه شده بود تنها جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول که اما استون ایفاگر آن است را بدست بیاورد. استون در گلدن گلوب هم جایزه بهترین بازیگر را از آن خود کرده بود.

اما واتسون گفت: « دوران سختی را در کشورمان و در جهان سپری می کنیم. اتفاقات هولناکی می افتند و غیرقابل بخشش هستند و نیاز است که وارد عمل شویم و خوشحالم جزو گروهی از جامعه هستم که می خواهند مردم پیروز باشند.»

رایان گوسلینگ و اما استون دو ستاره لالالند هستند که بسیاری پیش بینی می کنند در مراسم اسکار جوایز زیادی را بدست بیاورد. این فیلم در ۱۴ بخش اسکار نامزد شده است.

دنزل واشینگتن هم برای فیلم حصارها جایزه بهترین بازیگر مرد را بدست آورد.

واشینگتن در این فیلم نقش بازیکن بیس بالی را ایفا می کند که همه کار می کند تا نیازهای خانواده اش را نیز تامین کند. وایولا دیویس، هنرپیشه مکمل زن این فیلم نیز جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را از آن خود کرد.

«ماهرشالا علی» بازیگر سیاه پوست فیلم «مهتاب» که جایزه انتخاب منتقدین را کسب کرده و در جوایز «گلدن گلوب» هم نامزد شده بود، جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را بدست آورد. او که از خانواده ای مسیحی می آید و خود مسلمان شده گفت که تنها عشق باعث شده تا تفاوتهای عقیدتی میان او و خانواده اش از بین برود.

مهتاب دشواری زندگی یک سیاهپوست را در میامی آمریکا به تصویر می کشد.
این فیلم هم یکی از مهمترین شانسهای جوایزه متعدد اسکار است. مهتاب در ۸ بخش نامزد جایزه شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد