سرگردانی صدها مسافر در فرودگاههای آمریکا در پی فرمان ممنوعیت به این کشور

سرگردانی صدها مسافر در فرودگاههای آمریکا در پی فرمان ممنوعیت به این کشور
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور از جمله ایران بمدت سه ماه با اعتراض های زیادی روبرو شده است.

آگهی

دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور از جمله ایران بمدت سه ماه با اعتراض های زیادی روبرو شده است. بر طبق این دستور، شهروندان کشورهای ایران، عراق، لیبی، سوریه، یمن ، سودان و سومالی نمی توانند در مرحلۀ اول به مدت سه ماه آینده وارد آمریکا شوند.

این قانون که با عنوان «محافظت از کشور در برابر ورود تروریست های خارجی به آمریکا» امضا شده است ورود پناهجویان را بدون توجه به ملیت آنها طی ۱۲۰ روز آینده ممنوع می کند. این قانون پس از سه ماه و در صورت عدم ارائۀ اطلاعاتی که دولت آمریکا از کشورهای مذکور خواسته است به احتمال زیاد تمدید خواهد شد.

معترضان به این دستور رئیس جمهوری آمریکا آن را «فاشیستی» و بر خلاف قوانین اساسی آمریکا دانسته اند. تعداد زیادی از شهروندان آمریکایی در پی صدور این فرمان، در خیابان ها و فرودگاههای این کشور تجمع کرده و خواهان لغو دستور ممنوعیت ورود پناهجویان و شهروندان مسلمان این هفت کشور به آمریکا شدند.

یکی از این معترضان می گوید: «به اینجا آمده ام تا پیامی را به ترامپ و دولت او برسانم، ما هیچ دیوار و ممنوعیتی را نمی خواهیم. ما یک آمریکای فاشیست را نمی خواهیم.»

تاکنون شانزده دادستان ایالتی دستور دونالد ترامپ را برخلاف قانون اساسی دانسته اند و دو قاضی فدرال نیز در ایالت هایی مانند نیویورک با صدور احکام جداگانه های به شهروندانی که دارای ویزا بودند اجازه دادند وارد کشور شوند.

در نتیجۀ این فرمان رئیس جمهوری آمریکا، تعدادی از پناهجویان نیز به هنگام ورود در فرودگاههای مختلف از جمله جی اف کندی بازداشت شدند.

بسیاری از مسافرانی که دارای ویزای صادر شده توسط سفارت های آمریکا بودند نیز از فرودگاههای اروپایی امکان سوار شدن بر هواپیما و سفر به امریکا را نیافته اند. خطوط هوایی لوفت هانزا و امارات به مقصد آمریکا نیز از پذیرش مسافرانی که دارای ویزا بوده و شهروند این هفت کشور هستند خودداری کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

دیدار وزیر خارجه بریتانیا با ترامپ؛ چگونه جنگ اوکراین کامرون را به ساحل فلوریدا کشاند؟

اتحادیه اروپا طرح اعزام پناهجویان به کشورهای ثالت را مدنظر دارد