رئیس سازمان امنیت داخلی آمریکا: ممنوعیت ورود به کشور علیه مسلمانان نیست

رئیس سازمان امنیت داخلی آمریکا: ممنوعیت ورود به کشور علیه مسلمانان نیست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در حالیکه اعتراض ها به ممنوعیت ورود شهروندان و پناهجویان هفت کشور مسلمان به آمریکا ادامه دارد، جان کلی، رئیس سازمان امنیت ملی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اعلام موارد جدید برای کنترل فعالیت صفحات اجتم

آگهی

در حالیکه اعتراض ها به ممنوعیت ورود شهروندان و پناهجویان هفت کشور مسلمان به آمریکا ادامه دارد، جان کلی، رئیس سازمان امنیت ملی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اعلام موارد جدید برای کنترل فعالیت صفحات اجتماعی و داده های تلفن کسانیکه وارد آمریکا می شوند بار دیگر تکرار کرد این ممنوعیت علیه مسلمانان نیست.

رئیس سازمان امنیت ملی آمریکا در این باره گفت: « بازهم تکرار می کنم، این ممنوعیت برای مسلمانان نیست. ماموریت امنیت داخلی این است که آمریکایی ها، کشور و ارزش هایمان را حفظ کند. آزادی مذاهب یکی از ارزش های اصلی و پربهای ماست. مهم است که بدانیم تروریست ها و افراد بدجنسی هستند که هر روز تلاش می کنند به کشور ما نفوذ کنند.»

نحوۀ اجرای این دستور همچنان پرابهام است و علیرغم ممنوعیت برای ورود اتباع دو ملیتی در روزهای نخست، حال مقامات آمریکا از بلااشکال بودن ورود شهروندان دو تابعیتی به این کشور سخن می گویند.

در ابتدا اعلام شده بود که طبق این دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا حتی اتباع کشورهایی مانند ایران، عراق، سوریه، یمن و لیبی که تابیعت دوگانه دارند نیز نمی توانند بمدت سه ماه وارد آمریکا شوند. با اینحال، برخی از کشورها نظیر بریتانیا و کانادا توانسته اند برای امکان سفر شهروندان دوتابعیتی خود که متولد این هفت کشور هستند، با دولت آمریکا به توافق برسند.

کوین مک آلینان، رئیس موقت گمرک و کنترل مرزها نیز در همین رابطه اعلام کرده است شهروندان این کشور که علاوه بر پاسپورت کشورهای مذکور دارای ملیت دومی نیز هستند، به شرطی که جزو این هفت کشور نباشد می توانند پس کنترل اطلاعات آنها وارد آمریکا شوند.

مقامات برخی از کشورهای مذکور به این تصمیم دولت آمریکا اعتراض کرده اند. حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در مخالفت با این ممنوعیت با بیان اینکه عراقی ها برای مبارزه با تروریسم قربانی زیادی داده اند، اظهار امیدواری کرد رئیس جمهوری آمریکا دستور خود را عوض کند.

دونالد ترامپ دستور ممنوعیت ورود شهروندان این هفت کشور مسلمان را برای مبارزه با تروریست ها و محافظت از مردم آمریکا در برابر تروریست ها ضروری دانسته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش ها در ایران به ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به آمریکا

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟