مدالهای نقره چهار زن دومیدانی کار روس در المپیک پس گرفته می شود

مدالهای نقره چهار زن دومیدانی کار روس در المپیک پس گرفته می شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی بررسی مجدد نمونه های آزمایش دوپینگ بازیهای المپیک لندن، چهار عضو تیم دومیدانی زنان روسیه که در مسابقات چهار در چهارصد متر امدادی موفق به کسب مقام دوم شده بودند، باید مدالهای خود را پس…

آگهی

در پی بررسی مجدد نمونه های آزمایش دوپینگ بازیهای المپیک لندن، چهار عضو تیم دومیدانی زنان روسیه که در مسابقات چهار در چهارصد متر امدادی موفق به کسب مقام دوم شده بودند، باید مدالهای خود را پس بدهند. این تصمیم پنج سال پس از بازیها و با مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش آنتونینا کریووشاپکا، یکی از اعضای این تیم اتخاذ شده است.

در این مسابقات روسیه پس از آمریکا جایگاه دوم را به خود اختصاص داده بود. تیم های جامائیکا و اوکراین نیز به ترتیب مکان سوم و چهارم را از آن خود کرده بودند.

کمیته بین المللی المپیک همچنین ورا گانییوا دیگر ورزشکار زن روس را که در بازیهای المپیک لندن در مکان بیست و سوم جدول مسابقات پرتاب وزنه جای گرفته بود، به دلیل دوپینگ از این عنوان خلع کرد.

آدم کلیچی، بوکسور ترک که در این بازیها جایگاه پنجم دسته ۶۹ تا ۷۵ کیلوگرم را کسب کرده بود دیگر ورزشکاری است که به دلیل مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ از عنوان خود محروم شده است.

کمیته بین المللی المپیک از میان آزمایش های گرفته شده در جریان بازیهای المپیک پکن و لندن تاکنون ۱۲۴۳ نمونه را با متد های جدید علمی مورد بررسی مجدد قرار داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرچمدار کاروان ایران اولین «دوپینگی» المپیک پکن؛ ادامه تمرین ستاره ۱۵ساله روس با جود تست مثبت

انتقال فوری سردار آزمون به لیگ آلمان؛ مدیر لورکوزن: از توافق با زنیت بسیار خوشحالیم

لالا کرامارنکو ۱۷ ساله برنده تورنمنت تجربی بین‌المللی ژیمناستیک ریتمیک