انتقاد نخست وزیر مجارستان از تحریم روسیه

انتقاد نخست وزیر مجارستان از تحریم روسیه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نخست وزیر مجارستان همزمان با سفر رئیس جمهوری روسیه به بوداپست اعلام کرد که این کشور پس از سال ۲۰۲۱ میلادی و انقضای توافق بر سر انتقال گاز باری دیگر با مسکو مذاکره خواهد…

آگهی

نخست وزیر مجارستان همزمان با سفر رئیس جمهوری روسیه به بوداپست اعلام کرد که این کشور پس از سال ۲۰۲۱ میلادی و انقضای توافق بر سر انتقال گاز باری دیگر با مسکو مذاکره خواهد کرد.

ویکتور اوربان روز پنجشنبه در نشست خبری با ولادیمیر پوتین با اشاره به تحریم های اقتصادی علیه روسیه یادآور شد که این کشور تلاش کرده تا روابط تجاری و اقتصادی اش را با مسکو حفظ کند.

نخست وزیر مجارستان گفت: «مجارستان دیدگاهش را مبنی بر اینکه نمی توان به مشکلات غیراقتصادی با ابزار اقتصادی یاری رساند، حفظ کرده است. درست نیست که درگیری های غیراقتصادی یک منطقه را به حوزه ای اقتصادی کشاند زیرا در نتیجه آن همه بازنده خواهند بود.»

آقای اوربان همچنین به زیان این کشور ناشی از تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه اشاره کرد و تصریح کرد که صادرات مجارستان در مجموع ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از آغاز تحریم ها از دست داده است.

رئیس جمهوری روسیه در واکنش گفت: «طرح بسیار مهمی که اکنون گاز پروم روی آن کار می کند تاسیسات اتمی پکس است. هزینه این طرح ۱۲ میلیارد یورو است. این تاسیسات در حال حاضر در مجارستان کار کرده و تقریبا ۴۰ درصد نیاز برق این کشور را تامین می کند.»

مجارستان به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا برای روسیه شریک اقتصادی مهمی محسوب می شود. از سال ۲۰۱۵ تاکنون، هر ساله رهبران دو کشور با یکدیگر دیدار کرده اند. ۲۳ ژانویه نیز هیاتی مجارستانی به مسکو سفر کرده بود.

مجارستان در کنار قبرس، یونان و ایتالیا درباره تحریم های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه دولت روسیه ابراز نگرانی کرده اند. با این حال در راستای مقابله با تجدید آن، ناتوان بوده اند.

یوری یوشاکوف، مشاور کاخ کرملین روز گذشته گفته بود «کمیسیون اروپا با بهانه جویی در تلاش برای جلوگیری از اجرای توافق میان روسیه و مجارستان درخصوص توسعه تاسیسات اتمی پکس است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حضور ولادیمیر پوتین در مجارستان اعتراض مخالفان را برانگیخت

رفتارهای تناقض آمیز ویکتور اوربان در دنیای سیاست

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد