رکس تیلرسون وزیر خارجۀ آمریکا شد

رکس تیلرسون وزیر خارجۀ آمریکا شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رکس تیلرسون، رئیس سابق شرکت نفتی اکزون موبیل، روز چهارشنبه بعنوان وزیر خارجۀ جدید این کشور از سوی سنای آمریکا تایید شد.

آگهی

رکس تیلرسون، رئیس سابق شرکت نفتی اکزون موبیل، روز چهارشنبه بعنوان وزیر خارجۀ جدید این کشور از سوی سنای آمریکا تایید شد. وی که گفته می شود روابط بسیار دوستانه ای با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دارد شصت و نهمین وزیر خارجۀ آمریکاست.

وزیر خارجۀ جدید آمریکا پیش از این توانسته بود حمایت کمیتۀ روابط خارجی سنای آمریکا را با ۱۱ رای مثبت کسب کند. وی که ۶۴ سال دارد بمدت ۴۱ سال ریاست شرکت نفتی اکزون موبیل را بعهده داشته و تا پیش از این هیچ جایگاه سیاسی و مقام دولتی نداشته است.

رکس تیلرسون به هنگام ادای سوگند بعنوان وزیر خارجۀ آمریکا گفت: «همانطور که به این رئیس جمهوری و در جهت حفظ منافع آن خدمت می کنم، همواره در جهت منافع تمام مردم آمریکا گام برخواهم داشت و بار دیگر از آقای رئیس جمهور برای این فرصت فوق العاده تشکر می کنم.»

اکثریت سنا و مجلس آمریکا در اختیار جمهوریخواهان قرار دارد و ۵۶ سناتور به انتخاب رکس تیلرسون برای وزارت خارجۀ این کشور رای مثبت داده و اند و ۴۳ سناتور نیز با انتخاب وی مخالفت کرده اند.

It is my tremendous honor to join POTUS</a> to administer Oath of Office to our new Secretary of State Rex Tillerson. <a href="https://t.co/teKslOorCw">pic.twitter.com/teKslOorCw</a></p>&mdash; Vice President Pence (VP) 2 février 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟