امارات متحده عربی ایران را به ارسال پهپاد به یمن متهم کرد

امارات متحده عربی ایران را به ارسال پهپاد به یمن متهم کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

وزارت امور خارجه امارات متحده عربی با احضار کاردار ایران در ابوظبی، این کشور را به ارسال تجهیزات جنگی، از جمله پهپاد برای حوثی‌ها متهم کرد.

سایت دستگاه دیپلماسی امارات روز پنجشنبه دوم فوریه/۱۴ بهمن با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی ضمن اعلام این خبر افزود: «عبدالرحیم العوضی، مشاور وزیر امور خارجه امارات نامه اعتراضی کشورش را به کاردار ایران داده است.» آقای العوضی می‌گوید که ایران با تسلیح غیرقانونی«کودتاگران حوثی» قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند. این مقام اماراتی، به ویژه ایران را به داشتن نقش در حمله به یک ناوچه ائتلاف عربی در آب‌های یمن متهم کرد.

#UAE summons Iranian Charge d’Affaires to protest Iran’s provision of illegal weapons to coup militia in #Yemenhttps://t.co/cxXvQUCMoY

— وزارة الخارجية (@MOFAUAE) 2 février 2017

ایران حمایت معنوی خود از زیدیان حوثی را منکر نمی‌شود اما هرگونه حمایت تسلیحاتی از شورشیان در یمن را به شدت تکذیب می‌کند.

در ماه‌های گذشته، گزارش‌هایی درباره ارسال سلاح از سوی ایران برای حوثی‌ها از مرزهای زمینی عمان و همینطور آب‌های بین‌المللی منتشر شده بود.

امارات متحده عربی یکی از متحدان اصلی عربستان سعودی در جنگ یمن است. ده‌ها تن از نیروهای نظامی این کشور در ماه‌های گذشته در جریان نبردهای این کشور جان خود را از دست داده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقاد کم‌سابقه‌ مشاور رهبر ایران از روسیه؛ ولایتی: موضع مسکو در قبال جزایر سه‌گانه مایه تاسف است

هزینه‌کرد دوباره روسیه از تمامیت ارضی ایران؛ شراکت استراتژیک تهران و مسکو عملی است؟

ایران: نیروگاه هسته‌ای امارات تهدیدی جدی برای محیط زیست و ثبات منطقه است