بانک انگلستان خوش بین به آهنگ رشد اقتصادی، نگران نسبت به نرخ تورم

بانک انگلستان خوش بین به آهنگ رشد اقتصادی، نگران نسبت به نرخ تورم
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سیاستگذاران بانک مرکزی بریتانیا موسوم به بانک انگلستان در پایان نشست روز پنجشنبه خود در نرخ بهره این نهاد یعنی ۰.

آگهی

سیاستگذاران بانک مرکزی بریتانیا موسوم به بانک انگلستان در پایان نشست روز پنجشنبه خود در نرخ بهره این نهاد یعنی ۰.۲۵ درصد تغییری ایجاد نکردند.

از سوی دیگر بانک انگلستان نسبت به آهنگ رشد اقتصادی کشور در سال ۲۰۱۷ خوش بین است. این نهاد پیش بینی کرده رشد اقتصادی بریتانیا در این زمان به رقم ۲ درصد برسد.

مارک کارنی، رییس بانک مرکزی بریتانیا گفت: «این پیش بینی قوی به معنای آن نیست که برگزاری همه پرسی بدون تبعات خواهد بود. تردید نسبت به نتایج مذاکرات برکسیت در آینده برروی حجم سرمایه گذاری شرکتها، که از سال ۲۰۱۵ نیز رشدی ندارد، تاثیر خواهد داشت. حجم سرمایه گذاری شرکتها تا سه سال آینده ۲۵ درصد کمتر از پیش بینی های پیش از همه پرسی خواهد بود. این روند تبعات منفی برای بهره وری شرکتها، حقوق و دستمزدها و در نهایت درآمدها درپی خواهد داشت.»

سقوط ارزش پوند در برابر دلار آمریکا و یورو یکی از تبعات برکسیت ارزیابی شده که به افزایش نرخ تورم در بریتانیا منجر خواهد شد. کنترل و مهار نرخ تورم از جمله نگرانی های بزرگ بانک انگلستان است.

مارک کارنی درباره نرخ تورم گفت: «اثرات سوء برکسیت آغاز شده، در مسیری که قرار داریم با پیچ و خم های زیادی مواجه خواهیم بود. در هر صورت هدف تبیین سیاستهای پولی، مهار نرخ تورم همزمان با تنظیم اوضاع اقتصادی خواهد بود.»

بانک مرکزی بریتانیا پیش بینی می کند نرخ تورم از ماه فوریه سال جاری به هدف این نهاد یعنی ۲ درصد برسد. این نرخ روندی صعودی خواهد داشت و تا شش ماهه اول سال ۲۰۱۸ از مرز ۲.۸ درصد عبور خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده