سه پناهجو در اردوگاهی واقع در جزیره لسبوس یونان جان باختند

سه پناهجو در اردوگاهی واقع در جزیره لسبوس یونان جان باختند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مرگ سه پناهجو طی هفته گذشته در کمپ موریا در جزیره لسبوس، زنگ خطر را برای مقام های یونان به صدا درآورد تا برای بهبود اوضاع هزاران پناهجوی ساکن در این اردوگاه فکری…

آگهی

مرگ سه پناهجو طی هفته گذشته در کمپ موریا در جزیره لسبوس، زنگ خطر را برای مقام های یونان به صدا درآورد تا برای بهبود اوضاع هزاران پناهجوی ساکن در این اردوگاه فکری بکنند.

جسد بی جان سه پناهجو (یک پاکستانی ۲۰ ساله، یک مصری ۲۲ ساله و یک سوری ۴۲ ساله) در چادر محل زندگی شان ‍پیدا شد. گفته می شود آنها بر اثر مسمومیت ناشی از استنشاق دود اجاقی که در داخل چادر برای گرم کردن روشن بوده جان باخته اند.

23 insulated shelters that will host up to 120 people previously in tents are set up in #Moria refugee camp on #Lesbos. IRCEurope</a> <a href="https://twitter.com/eu_echo">eu_echopic.twitter.com/RQXZZIki3R

— Daphne Tolis (@daphnetoli) February 1, 2017

در اوج سرمای زمستان پناهجویان شرایط موجود در این کمپ را «غیرانسانی» خوانده و خواستار کمک شده اند.

هرمان ایمن ولی، پناهجوی اهل کنگو در این باره گفت: «ما حقیقتا اینجا مثل حیوان زندگی می کنیم. هیچ کس نمی تواند حتی اندک زمانی را اینجا سپری کند. علاوه براین روند پذیرش پناهجو در یونان بدوی است.»

سگورین نجیب، پناهجوی الجزایری هم افزود: «شرایط در این اردوگاه غیرانسانی است. داخل چادرها خیلی سرد است. وضع ما مثل حیوانات است.»

نزدیک به پنج هزار پناهجو ساکن جزیره لسبوس هستند. ساکنان محلی جزیره هم از نبود امکانات کافی برای پناهجویان گله دارند.

داکیس ماراکیس، از ساکنان لسبوس می گوید: «در این مقطع زمانی مشخص، دولت یونان حتی نمی تواند پاسخگوی نیاز مردم خودش باشد. کسب و کارها تعطیل است. در حالیکه یونانی ها خودشان به خارج از کشور مهاجرت می کنند چطور می توانند پناهجویان دیگری بپذیرند.»

دولت یونان می گوید در پی بسته شدن مرزهای اتحادیه اروپا و مذاکرات با ترکیه بر سر کنترل ورود مهاجران به اروپا بیش از ۶۰ هزار پناهجو و مهاجر در خاک این کشور مانده اند.

With 3 dead in #Moria, Greek and EU leaders need to stop blindly protecting the dirty #EUTurkey deal and start protecting people's lives! pic.twitter.com/LcFyoxP0mU

— MSF Sea (@MSF_Sea) January 30, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاپ در کمپ پناهجویان در جزیره لسبوس: جلوی غرق شدن تمدن را بگیریم

زندگی دشوار پناهجویان در سرمای طاقت فرسای اروپا

انفجار و آتش سوزی در اردوگاه مهاجران در لزبوس یونان