وزیر ارتباطات ایران: تجهیزات انتخابات الکترونیکی هنگ نمی‌کند

وزیر ارتباطات ایران: تجهیزات انتخابات الکترونیکی هنگ نمی‌کند
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

وزیر ارتباطات ایران از آماده شدن تمامی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات سال ۱۳۹۶ به‌صورت الکترونیکی خبر داد و گفت ما تنها منتظر نظر شورای نگهبان هستیم. قرار است انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۹۶ برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود واعطی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ایران روز شنبه ۱۶ بهمن ماه با اعلام آماده شدن امکانات لازم برای برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی گفت:‌ «در این زیرساخت‌ها نهایت دقت به کار گرفته شده است و ما نگران اخلال و یا همان اصطلاح هنگ شدن در این سیستم‌ها نخواهیم بود.»

وزیر ارتباطات ایران افزود:‌ «از الان به بعد بستگی به نظر شورای نگهبان و وزارت کشور دارد که برای چگونگی برگزاری انتخابات (به‌صورت الکترونیکی یا عادی) تصمیم بگیرند.»

چندی قبل عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده بود که شورای نگهبان به زودی درباره سرنوشت انتخابات الکترونیکی اظهارنظر خواهد کرد.

وزیر ارتباطات ایران در پایان گفت: «بخش مربوط به الکترونیکی انتخابات بهار ۹۶ در صورت تصمیم مجریان و ناظران در بستر شبکه ملی اطلاعات انجام خواهد شد نه اینترنت بین‌المللی.»

#وزیر_ارتباطات:
تجهیزات #انتخابات الکترونیکی «هنگ» نمی‌کند https://t.co/VbyVRPzXdgpic.twitter.com/obH13XUHYX

— خبرگزاری تسنیم (@Tasnimnews_Fa) February 4, 2017

پیشتر نیز امیر شجاعان، مسئول برگزاری انتخابات الکترونیکی در ایران گفته بود که در صورت موافقت شورای نگهبان، انتخابات در ایران به صورت «آفلاین» برگزار خواهد شد. وی گفته بود: «تعریف ما از انتخابات الکترونیکی اینترنتی نیست، بلکه سامانه‌‌ای است آفلاین.»

بحث استفاده از تجهیزات الکترونیکی برای برگزاری انتخابات در ایران، نخستین بار در سال ۱۳۷۸ مطرح شد. در آن زمان تلاش وزارت کشور برای استفاده از تجهیزات الکترونیکی در انتخابات مجلس ششم با ایرادهای شورای نگهبان روبرو شد و قابلیت اجرا نیافت. در تمامی سال‌های بعد از آن نیز شورای نگهبان با استدلال‌های حقوقی و فنی مانع اجرای این طرح شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد