۷۲ استاد دانشگاه و رسول خادم خواستار بازنگری در سیاست اقدام متقابل ایران در برابر اتباع آمریکا شدند

۷۲ استاد دانشگاه و رسول خادم خواستار بازنگری در سیاست اقدام متقابل ایران در برابر اتباع آمریکا شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در حالی که وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده است که در برابر قانون ممنوعیت ورود شهروندان این کشور به ایالات متحده آمریکا سیاست اقدام متقابل را در پیش گرفته است، شماری از اساتید دانشگاه صنعتی شریف تهران و رئیس فدراسیون کشتی این کشور، از دولت خواسته اند تا در این رویه تجدید نظر کند.

رسول خادم، قهرمان سابق کشتی آزاد جهان و رئیس فدراسیون کشتی ایران با ارسال نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان، خواستار آن شد که موضع وزارت امور خارجه مبنی بر صادر نکردن ویزا برای تیم ملی آمریکا مورد بازنگری قرار گیرد. آقای خادم در بخشی از این نامه با اشاره به درخواست ویزای تیم ملی کشتی ایالات متحده نوشته است: «عملا فدراسیون کشتی آمریکا و قهرمانان المپیکی آن با اعلام تقاضا از دولت ایران برای حضور در مسابقات، سیاست های دولت جدید آمریکا را رد کردند و در كنار ساير معترضان جهانی و داخلی كشور امريكا قرار گرفتند.» آقای رئیس فدراسیون کشتی ایران همچنین صدور روادید برای این ورزشکاران را «یک فرصت دیپلماتیک» برای کشورش توصیف کرده است.

رسول خادم در پی عدم صدور ویزا برای حضور تیم آمریکا در جام جهانی #کشتی،در نامه‌ای به وزیر ورزش،خواستار بررسی مجدد موضوع توسط مراجع ذیصلاح شد.

— euronews فارسی (@euronews_pe) 4 février 2017

مسابقات جام جهانی کشتی در روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه با شرکت ۸ تیم ملی برتر جهان در شهر کرمانشاه برگزار می‌شود. پیش از این قرار بود تیم ملی آمریکا هم در این رقابت‌ها شرکت کند. اما با توجه به اقدام متقابل ایران، فدراسیون کشتی این کشور روز جمعه با ارسال نامه‌ای به فیلا، فدراسیون جهانی کشتی، خواستار معرفی یک تیم جایگزین شد.

همزمان ۷۲ استاد دانشگاه صنعتی شریف تهران هم از رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه ایران خواستند تا «واکنش متفاوتی نسبت به رفتار اخیر رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به ایران» در پیش بگیرد. این شخصیت‌های دانشگاهی پیشنهاد کرده اند که در طول ۹۰ روز آینده، «شهروندان آمریکایی بتواند بدون دریافت ویزای گردشگری و تشریفات مربوطه در کشور مبدا و با اخذ ویزای فرودگاهی در تهران برای مدت دو هفته به ایران سفر کرده و خود از نزدیک میهمان‌نوازی ایرانیان و مسلمانان‌ صلح‌جوی را تجربه کنند.»

پیشنهاد جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف به روحانی و ظریف: صدور ویزای فرودگاهی برای شهروندان آمریکایی در مقابل دستور ترامپ – عصرایران pic.twitter.com/mAzSsZFhSs

— روزنامه ایران (@IranNewspaper) February 3, 2017

روزشنبه و پس از لغو فرمان اجرایی دونالد ترامپ از سوی یک قاضی فدرال، شماری از شهروندان ایرانی توانستند وارد خاک آمریکا شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسول خادم: «سلاح بردارید و پیشاپیش ورزشکاران ملی پوش حرکت کنید»

درباره ناوچه «زال» نیروی دریایی شاهنشاهی ایران که با نام «البرز» اکنون در دریای سرخ است چه می‌دانیم؟

حمایت مسکو از موضع شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه‌گانه؛ ایران سفیر روسیه را احضار کرد