ورود اتباع هفت کشور به آمریکا تا رای جدید دادگاه تجدیدنظر فدرال بلامانع است

ورود اتباع هفت کشور به آمریکا تا رای جدید دادگاه تجدیدنظر فدرال بلامانع است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با ادامه تعلیق موقت فرمان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا توسط یک قاضی فدرال در روز جمعه گذشته، شماری از اتباع هفت کشور عمدتا مسلمان نشین از جمله ایران توانسته اند وارد خاک آمریکا…

آگهی

با ادامه تعلیق موقت فرمان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا توسط یک قاضی فدرال در روز جمعه گذشته، شماری از اتباع هفت کشور عمدتا مسلمان نشین از جمله ایران توانسته اند وارد خاک آمریکا شوند.

تلاش دولت آقای ترامپ برای لغو تعلیق حکم ریاست جمهوری بی نتیجه بوده است. روز شنبه، دادگاه تجدید نظر فدرال در لس آنجلس درخواست دولت مبنی بر لغو حکم جیمز روبارت، قاضی فدرال از شهر سیاتل در ایالت واشنگتن را رد کرد.

بدین ترتیب، ورود اتباع ایران، عراق، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و یمن به آمریکا که کارت سبز اقامت و یا ویزای معتبر آمریکا را دارند تا زمانی که دادگاه تجدیدنظر رای نهایی خود را درباره درخواست دولت برای اعمال دوباره فرمان مهاجرت ترامپ صادر می کند، بلامانع است.

فواد شریف، از عراق که توانسته بود اجازه ورود به خاک آمریکا را بیابد گفت: «نمی دانم چگونه توصیف کنم، بسیار خوشحالم، روز بسیار خاصی است و مطمئن نبودم اجازه ورود دهند.»

روضه آدم، شهروند سودانی تبار آمریکا که پس از سفر به مکه در عربستان، وارد آمریکا شده بود گفت: «نگران بودم اما شوهرم اطمینان می داد…. از شما روزنامه نگاران و خبرنگاران سپاسگزارم.»

ایمان علی، دختر ۱۲ ساله یمنی الاصل و پدرش از جمله افرادی بودند که توانستند وارد آمریکا شوند و مورد استقبال خانواده و خویشان خود قرار گیرند.

دادگاه تجدیدنظر به دولت آمریکا و دو ایالت این کشور که فرمان دولت را نادیده گرفته ‎اند تا ساعت ۵ بعد از ظهر روز دوشنبه بوقت سواحل غربی آمریکا (یک بامداد سه شنبه بوقت گرینویچ) فرصت داده است تا در دفاع از تصمیم خود، استدلالها و مدارک لازم و بیشتر را تسلیم این دادگاه کنند.

نادیده گرفتن تصمیم دونالد ترامپ توسط دو ایالت آمریکا و درخواست دولت برای اجرای دوباره فرمان مهاجرتی وی احتمالا به دیوان عالی آمریکا کشیده خواهد شد تا تکلیف این فرمان جنجالی در آنجا مشخص شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراض دوباره ترامپ در توییتر به رای قاضی دادگاه فدرال

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت