معاون ترامپ: برای ازسرگیری اجرای ممنوعیت ویزا بسرعت اقدام می کنیم

معاون ترامپ: برای ازسرگیری اجرای ممنوعیت ویزا بسرعت اقدام می کنیم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مایک پنس، معاون ریاست جمهوری آمریکا روز گذشته در گفتگو با شبکۀ فاکس نیوز، دستور قاضی فدرال و دادگاه تجدید نظر برای لغو ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به این کشور را «ناامیدکننده»…

آگهی

مایک پنس، معاون ریاست جمهوری آمریکا روز گذشته در گفتگو با شبکۀ فاکس نیوز، دستور قاضی فدرال و دادگاه تجدید نظر برای لغو ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به این کشور را «ناامیدکننده» دانست. معاون رئیس جمهوری آمریکا در این مصاحبه تاکید کرده است دولت این کشور برای برقراری مجدد این ممنوعیت بسرعت اقدام خواهد کرد.

آقای پنس به فاکس نیوز گفت: «مردم آمریکا باید بدانند تهدیداتی که ما با آنها مواجه هستیم واقعی اند. آنها رئیس جمهور دونالد ترامپ را به دلایل زیادی انتخاب کرده اند اما یکی از آنها بازبینی سیاستهای مهاجرپذیری بود. کسانیکه یک تهدید برای خانواده ها و جامعۀ ما محسوب می شوند نمی توانند وارد این کشور شوند. ما به فشار در این بخش ادامه خواهیم داد و با اطمینان یادآوری می کنیم که اقدامات رئیس جمهوری، همگی حقوقی است و منطبق بر قانون اساسی است.»

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به حکم قاضی فدرال به لغو دستور خود، وی را مسئول هر گونه اتفاقی دانسته که ممکن است در این کشور رخ دهد.

ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا طی یک هفتۀ گذشته موجب اعتراضها و نگرانی های زیادی شده است. بسیاری از مسافران برغم داشتن روادید معتبر، حتی از فرودگاههای اروپایی اجازۀ سوار شدن به هواپیماهای عازم آمریکا را نداشته اند.

یک شهروند آمریکایی که اصالتا اهل پاکستان است، در این باره می گوید: «درست است که پاکستان یکی از این هفت کشور نیست اما اینکه ما را به خاطر مسلمان بودن بهنگام رسیدن به آمریکا در فرودگاه مورد سوال قرار بدهند، مرا نگران می کند. به ما گفته اند که امکان زیادی هست در فرودگاه بازداشت شویم و من بخاطر بچه ۱۶ ماهه ام و آینده او خیلی نگران هستم.»

به گفتۀ منابع خبری آمریکا، بیش از ۶۰ هزار ویزا که بر اساس ممنوعیت سفر به آمریکا از اعتبار خارج شده بودند مجددا دارای اعتبار هستند و دارندگان این روادید، با نگرانی از اینکه ممکن است حکم قاضی آمریکایی لغو شود، تلاش می کنند با اولین پروازها خود را به آمریکا برسانند. بسیاری از خطوط هوایی مانند ایرفرانس و لوفت هانزا مجددا شهروندان این هفت کشور را در پروازهای خود به مقصد شهرهای امریکا می پذیرند.

یک هفته پس از صدور دستور منع ورود شهروندان این هفت کشور از جمله ایران، عراق، سوریه، لیبی، سودان، سومالی و یمن و با وجود لغو این ممنوعیت، روز یکشنبه نیز مخالفان دونالد ترامپ در نیویورک تظاهرات کردند و خواستار لغو کامل این دستور شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مخالفت دادگاه تجدیدنظر آمریکا با اجرای دوباره فرمان جنجال برانگیز ترامپ

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند

مجلس نمایندگان آمریکا «از نهر تا بحر» را به عنوان شعار «یهودستیزانه» محکوم کرد