اروپایی ها با شنیدن «ماستریخت» چه چیزی را به یاد می آورند؟

اروپایی ها با شنیدن «ماستریخت» چه چیزی را به یاد می آورند؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در بیست و پنجمین سالگرد امضای پیمان ماستریخت ، گرگوا لوری، گزارشگر یورونیوز در بروکسل از شهروندان پرسیده که با شنیدن نام ماستریخت چه چیزی به ذهنشان می آید؟ یک شهروند گفت: «هیچ…

آگهی

در بیست و پنجمین سالگرد امضای پیمان ماستریخت ، گرگوا لوری، گزارشگر یورونیوز در بروکسل از شهروندان پرسیده که با شنیدن نام ماستریخت چه چیزی به ذهنشان می آید؟

یک شهروند گفت: «هیچ چیز». شهروند دیگری اظهار داشت: «شهری نزدیک اینجا که یکشنبه ها می شود از آن دیدن کرد.» فرد دیگری افزود: «ماستریخت؟ ماستریخت کجاست؟» شهروند دیگری گفت: «پیمان ماستریخت به ذهنم می آید، ولی نمی دانم دقیقا چیست.»

رهبران ۱۲ کشور اروپایی بیست و پنج سال پیش با امضای این پیمان در شهر ماستریخت هلند مقدمات شکل گیری اتحادیه اروپا را فراهم کردند.

گرگوا لوری، گزارشگر یورونیوز درباره این پیمان گفت: «حتی در پایتخت اروپا هم تنها در جمع های کوچک مراسم سالگرد پیمان ماستریخت برگزار می شود. شهروندان و گردشگران از تاثیر این پیمان در شکل گیری اتحادیه اروپا اطلاع ندارند. با این وجود همه از پیامدهای مثبت این پیمان راضی هستند، پیامدهای مثل ایجاد واحد پولی مشترک و تردد آزادانه افراد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟