رهبر ایران: از این آقای تازه‌آمده متشکریم

رهبر ایران: از این آقای تازه‌آمده متشکریم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در نخستین واکنش به سخنان دونالد ترامپ از وی تشکر کرد.

آقای خامنه‌ای که روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن در دیدار سنتی با فرماندهان نیروی هوایی ارتش سخنرانی می‌کرد، در پاسخ به پیام‌‌های توییتری هفته گذشته دونالد ترامپ مبنی بر لزوم تشکر ایران از دولت اوباما به خاطر توافق هسته‌ای گفت: «به هیچ وجه از آن دولت متشکر نیستیم زیرا با نیت فلج کردن ملت ایران و نظام اسلامی تحریم‌های سنگین را وضع کرد و البته به این هدف نرسید همچنان‌که هیچ دشمن دیگری نیز نخواهد توانست این ملت بزرگ را فلج کند.» وی افزود: چرا باید از دولت قبلی امریکا تشکر کنیم؟ به‌خاطر تحریم‌های ضد ایرانی؟ به علت ایجاد داعش؟ به دلیل به آتش کشیدن منطقه در سوریه و عراق؟ و یا به علت نفاق و دورویی یعنی ابراز ارادت و همکاری در نامه خصوصی اما حمایت صریح و آشکار از فتنه پس از انتخابات ۸۸؟ اینها مصادیق همان دستکش مخملین است که دولت قبلی امریکا روی پنجه آهنین خود کشیده بود.»

رهبر جمهوری اسلامی در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما و پس از علنی شدن نامه‌نگاری میان وی و رئیس جمهوری وقت ایالات متحده و چند ماه بعد از اعتراضات خیابانی به نتایج انتخابات سال ۱۳۸۸، سیاست آقای اوباما را به «پوشاندن پنجه آهنین زیر دستکش مخملین» تشبیه کرده بود.

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا که بیش از هرچیز از پیام‌رسان توییتر برای انتشار دیدگاه‌هایش استفاده می‌کند، هفته گذشته در پیامی با انتقاد از توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ گفته بود که ایران در آستانه فروپاشی بود و برجام به داد این کشور رسید. وی همچنین گفته بود که «من به اندازه باراک اوباما با ایران مهربان نیستم.» آقای خامنه‌ای در پاسخ به این سخنان گفت: «ایرانی از تهدید نمی ترسد… مردم در روز ۲۲ بهمن با حضور در خیابان‌ها جواب این حرف‌ها و تهدیدات را خواهند داد.»

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر ایران، وی با لحنی کنایه آمیز گفت: «البته ما از این آقای تازه‌آمده متشکریم چرا که زحمت ما را کم کرده و با نشان دادن چهره واقعی امریکا، حرفهای ۳۸ ساله جمهوری اسلامی ایران را درباره فساد سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی دستگاه حاکم بر امریکا ثابت کرده است. رئیس جمهور جدید با حرفها و اقدامات خود در مبارزات انتخاباتی و روزهای اخیر، ماهیت واقعی امریکا را عریان در مقابل چشم مردم جهان به نمایش گذاشته و نشان می دهد حقیقت امریکا چیست.»


دیدار رهبر ایران با افسران نیروی هوایی ارتش، از سال ۱۳۵۷ و سه روز پیش از پیروزی انقلاب در ایران، همه ساله برگزار می‌شود. همافران، نخستین گروه در ارتش ایران بودند که از پیروی از دستورات فرماندهان عالی‌رتبه وفادار به شاه سرپیچی کردند. رسانه‌ها در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷، برای فاش نشدن هویت افسرانی که با روح‌الله خمینی دیدار کرده بودند، عکس این ملاقات را از پشت منتشر کردند؛ سنتی که کماکان و به‌صورت نمادین ادامه یافته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند

واشنگتن‌پست: ایران با دو هدف متفاوت خواستار خویشتنداری گروه‌های مسلح در عراق و لبنان شده است

واکنش وزارت امور خارجه ایران به سفر بازیگر آمریکایی فیلم‌های پورن؛ ویتنی رایت چگونه به تهران رسید؟