واکنش ها به قانون جدید اسرائیل برای ساخت و ساز در اراضی اشغالی

واکنش ها به قانون جدید اسرائیل برای ساخت و ساز در اراضی اشغالی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بر اساس قانون تصویب شده در پارلمان اسرائیل درباره اجازه ساخت چهار هزار خانه در شهرک های یهودی نشین در مناطق اشغالی کرانه باختری، فلسطینی هایی که صاحبان اصلی این زمین ها به شمار می روند، غرامت دریافت خ

آگهی

بر اساس قانون تصویب شده در پارلمان اسرائیل درباره اجازه ساخت چهار هزار خانه در شهرک های یهودی نشین در مناطق اشغالی کرانه باختری، فلسطینی هایی که صاحبان اصلی این زمین ها به شمار می روند، غرامت دریافت خواهند کرد.

بر اساس این قانون صاحبان اصلی این زمین ها به عنوان غرامت می توانند پول و یا زمین در منطقه ای دیگر دریافت کنند.

این اقدام پارلمان اسرائیل در بین یهودیان و فلسطینی ها با واکنش های متفاوتی همراه بود.

یک اسرائیلی ساکن در یکی از شهرک های ساخته شده در کرانه باختری می گوید: «به نظر من هر دو طرف سود می برند. آنهایی که صاحب زمین بوده اند اما نمی توانند در حال حاضر اینجا باشند، مبلغ خوبی پول دریافت می کنند و می توانند با این پول می توانند در جایی دیگر برای خود زمین و خانه بخرند. طرف دیگری نیز که در حال حاضر در این زمین ها زندگی می کنند نیازی به تخریب داشته هایشان ندارند. این اقدامی است که در همه جای جهان صورت می گیرد و کاملا قابل پذریش است. به نظر من این یک انتخاب خوب و با ارزش است.»

درپی تصویب شدن این قانون نگرانی های بین المللی در زمینه افزایش تنش میان دو طرف و در نهایت عدم دستیابی به صلح را افزایش داده است.

یک فلسطینی که در الخلیل زندگی می کند، می گوید: «داشتن حق قانونی ساخت و ساز به معنای ایجاد محله های یهودی نشین برای فلسطینی ها است تا در آن زندگی کنند. به معنای دیگر خفه کردن و تنگ کردن شرایط زندگی برای فلسطینی ها است، ایجاد بخش هایی برای فلسطینی هایی که در این منطقه زندگی می کنند. بر اساس تمامی قوانین بین المللی این زمین ها از ابتدا متعلق به فلسطینی ها و برای آینده کشور و سرزمین فلسطینی بوده اند.»

در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار یهودی در ۱۴۰ شهرکی که توسط اسرائیل در کرانه باختری ساخته شده، زندگی می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محمود عباس انتقال هر سفارتخانه ای به بیت المقدس را برای کل خاورمیانه و جهان خطرناک می داند

محمود عباس کابینه جدید تشکیلات خودگردان فلسطینی را معرفی کرد

تصاویری از زادگاه عیسی مسیح در آستانه کریسمس؛ فضای متفاوت بیت‌اللحم زیر سایه جنگ غزه