سخنان پاپ در مورد قاچاق انسان و ابراز همدردی با اقلیت مسلمان میانمار

سخنان پاپ در مورد قاچاق انسان و ابراز همدردی با اقلیت مسلمان میانمار
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مراسم گرامیداشت روز بین المللی «عبادت و آگاهی بخشی علیه قاچاق انسان» روز چهارشنبه با حضور پاپ فرانچسکو در محوطه واتیکان برگزار شد.

آگهی

مراسم گرامیداشت روز بین المللی «عبادت و آگاهی بخشی علیه قاچاق انسان» روز چهارشنبه با حضور پاپ فرانچسکو در محوطه واتیکان برگزار شد. رهبر کاتولیک های جهان از رهبران سیاسی دنیا خواست برای جلوگبری از قاچاق انسان، بویژه کودکان و نوجوانان اقدامات عملی خود را تشدید کنند.

پاپ فرانچسکو در بخشی از سخنان خود گفت: «از همه افراد صاحب پست و مقام در دولتها می خواهم تا با این معضل با قاطعیت برخورد کنند و به صدای برادران و خواهران جوانی که کرامتشان لطمه دیده، ارج نهند. از هر گونه کوششی که منجر به ریشه کن شدن این جنایت شرم آور و غیر قابل تحمل شود، نباید دریغ کرد.»

رهبر کاتولیک های جهان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقلیت مسلمان روهینگا و برخوردهای غیر انسانی نیروهای امنیتی میانمار با این گروه اشاره کرد. او گفت: «سالهاست که آنها در رنجند. مورد شکنجه قرار می گیرند و جان خود را از دست می دهند فقط به این دلیل که می خواهند بر پایه فرهنگ و باورهای اسلامی و عقیدتی خود زندگی کنند. بیایید برای آنها هم دعا کنیم….برای خواهران و برادرانمان روهینگاییمان.»

سخنان پاپ در محکوم کردن رفتار ظالمانه سردمداران میانمار علیه اقلیت مسلمان این کشور در حالی ایراد شد که هفته گذشته هم سازمان ملل در گزارشی نقش نظامیان میانمار در به آتش کشیدن یکی از روستاهای محل اقامت این اقلیت، کشتار وسیع ساکنان و تجاوز گروهی به آنها را تایید کرد.

حق تابعیت مسلمانان میانمار حدود ۳۵ سال پیش از آنها سلب شد و در این سالها مسلمانان روهینگا قربانی خشونت و آزار و اذیت فزاینده ای بوده اند و بسیاری از آنها آوارگی در اردوگاههای خفت بار کشورهای همسایه را به زندگی در میانمار ترحیج داده اند.

رهبر کاتولیک های جهان همچنان در واکنش به مواضع برخی از رهبران دنیا و در راس آنها دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا از سیاستمداران خواست به جای «ساختن دیوار» به فکر «ساختن پل» باشند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد

پایان ۴۹ سال فرار در بستر مرگ؛ بمبگذار ژاپنی در آخرین روزهای عمرش به پلیس اعتراف کرد

زندان برای مادران یوتیوبر؛ ولاگرهای آمریکایی با دو میلیون فالوور چگونه لو رفتند؟