رومانیایی ها همچنان بر موضع خود برای استعفای دولت پافشاری می کنند

رومانیایی ها همچنان بر موضع خود برای استعفای دولت پافشاری می کنند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اعتراضات ضد دولتی در رومانی سه شنبه شب نیز در مقابل پارلمان این کشور در بخارست ادامه یافت.

آگهی

اعتراضات ضد دولتی در رومانی سه شنبه شب نیز در مقابل پارلمان این کشور در بخارست ادامه یافت. این تظاهرات از هفتۀ گذشته آغاز شده و از زمان سقوط دولت کمونیست این کشور بی سابقه گزارش می شود.

با وجود عقب نشینی دولت و پس گرفتن طرح تصویب شده برای عدم تعقیب قضایی سیاستمدارانی که اختلاس می کنند، این اعتراض ها ادامه دارد.

یکی از مخالفان که سه شنبه شب در مقابل پارلمان در تجمع اعتراضی شرکت کرده بود، در این باره می گوید : « ما همچنان بروی مواضع خودمان هستیم و از دولت می خواهیم کناره گیری کند. ما نمی توانیم به این دولت اعتماد کنیم چرا که آنها شبانه قوانینی در مورد فساد مالی سیاستمداران وضع می کنند.»

این اقدام دولت سوسیال دموکرات رومانی مخالفت برخی از رهبران این کشور از جمله کلائوس یوهانس، رئیس جمهوری را نیز به دنبال داشته است.

در ادامۀ همین مخالفت ها، رئیس جمهوری رومانی روز سه شنبه در نطقی در پارلمان اعلام کرد چنانچه دولت سوسیال دموکرات این بحران را به سرعت حل نکند، نشستی را به طور فوق العاده با رهبران احزاب برای خروج از این بحران برگزار خواهد کرد. رئیس جمهوری رومانی پیش از این نیز همسو با مخالفان خواهان کناره گیری دولت در صورت اصرار بر اجرای این طرح ها شده بود.

این موضع رئیس جمهوری رومانی با واکنش نمایندگان حزب سوسیال دموکرات و چپ های رومانی روبرو شد که در اعتراض به این سخنان صحن پارلمان را ترک و این جلسه را از اعتبار خارج کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یوهانیس: قوانین باید به نفع رومانی وضع شود نه گروهی از سیاستمداران

پاسخ دو پهلوی وزیر دادگستری رومانی در خصوص طرح ناکام جرم زدایی

صدها هزار نفر در رومانی علیه دولت تظاهرات کردند