جشنواره بین المللی فیلم برلین با رقابت میان ۱۸ فیلم آغاز به کار می کند

جشنواره بین المللی فیلم برلین با رقابت میان ۱۸ فیلم آغاز به کار می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جشنواره بین المللی فیلم برلین از نهم فوریه (بیست و یکم بهمن) آغاز می شود.

آگهی

جشنواره بین المللی فیلم برلین از نهم فوریه (بیست و یکم بهمن) آغاز می شود. بسیاری از مشتاقان سینما از روز دوشنبه برای خرید بلیط در صفهای طولانی ساعتها منتظر بودند. این جشنواره به خاطر حضور فیلمهایی با مضمونهای اجتماعی-سیاسی شناخته می شود.

برگزار کنندگان این جشنواره گفته اند برنامه های امسال به مفهوم «آخرالزمان دمادم» جهان مدرن امروزی خواهد پرداخت.

یکی از بازدید کنندگان در پاسخ به این پرسش که برنامه های جشنواره تا چه اندازه احساس نا امنی جهان امروز را نشان می دهند می گوید: « فیلمها به مشکلات اجتماعی می پردازند. تماشاگران با چالشهایی مانند بیکاری، از دست دادن خانه و بی پولی دست به گریبانند. اتفاق خوبی است که سینما اینها را نشان می دهد. بیینده با درونمایه فیلمها همزاد پنداری می کند.»

یکی دیگر از بازدیدکنندگان جوان می گوید: «جشنواره محبوب من است. بروی همه باز است. مانند کن و یا ونیز پر مدعا نیست.»

بازدید کننده دیگری به نام مریم لش می گوید: «برای دیدن فیلمهای هالیوودی اینجا نیستم. آمده ام فیلمهای ناشناخته را ببینم.»

فیلم «وایلد موس» از جمله فیلمهایی است که در این دوره به رقابت خواهد پرداخت. فیلم به زندگی جورج، یک روزنامه نگار اتریشی می پردازد که در برنامه تعدیل نیروی کار اخراج می شود. وی تلاش می کند تا از مدیران خود انتقام بگیرد.

فیلم «جوانی کارل مارکس» به زندگی مارکس، دیدار وی با فردریش انگلس، ریشه های شکل گیری جنبش سوسیالیستی در اروپا و پدید آمدن اتحادیه کمونیستها می پردازد.

گرچه در ماه دسامبر گذشته، برلین شاهد حمله تروریستی بود، ولی دوستداران سینما به این شهر آمده اند تا فیلمهای مورد علاقه شان را ببینند.

یکی از بازدید کنندگان جوان می گوید: «گمان نمی کنم خطری متوجه ما باشد. این جشنواره فرصتی است تا افراد فیلمهای دلخواهشان را ببینند. نباید مشکلی پیش بیاید.»

زن جوان دیگری نیز درباره احساسش در هنگام برگزاری جشنواره می گوید: «بیشتر وقتها محتاط هستم. ولی برای جشنواره دلیلی نمی بینم. به گمانم هر اتفاقی بخواهد بیافتد می افتد. کسی کاری نمی تواند بکند. اگر من هنگام خرید بلیط مورد حمله قرار بگیرم، غمگین کننده است ولی دستکم دلخوشیم را دنبال کرده ام.»

جشنواره امسال با اکران فیلم «جانگو» به کارگردانی اتین کومار آغاز خواهد شد. فیلم به داستان زندگی «جانگو راینهارت» گیتاریست فرانسوی در زمان اشغال فرانسه توسط آلمانها در سال ۱۹۴۳ می پردازد. او که نوازنده ای چیره دست و محبوب است از سوی حزب نازی برای برگزاری موسیقی به آلمان فراخوانده می شود. فیلم تلاش جانگو برای فرار و رویاروییش با جنگ را به نمایش می کشد.

در جشنواره بین المللی فیلم برلین امسال ۱۸ اثر برای جایزه خرس طلایی با یکدیگر به رقابت می پردازند. رییس هیات داوران امسال پل ورهوفن کارگردان فیلمهایی مانند «غریزه اصلی» و «او» است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگاهی به بازار بین المللی فیلم در جشنواره برلین

برپایی برلیناله زیر سایه نگرانی های امنیتی و سیاسی

اکران «رگ یابی۲» به زودی در سینماهای اروپا و آمریکا