گردهمایی انتخاباتی سه نامزد مهم ریاست جمهوری فرانسه در لیون

گردهمایی انتخاباتی سه نامزد مهم ریاست جمهوری فرانسه در لیون
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این هفته سه نامزد مهم رقابتهای ریاست جمهوری فرانسه مبارزات انتخاباتی خود را در لیون، دومین شهر بزرگ کشور ادامه دادند.

آگهی

این هفته سه نامزد مهم رقابتهای ریاست جمهوری فرانسه مبارزات انتخاباتی خود را در لیون، دومین شهر بزرگ کشور ادامه دادند. رقابتهای این دوره انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با حضور ۱۲ نامزد از جمله بنوا آمون، نامزد حزب سوسیالیست، فرانسوا فیون نامزد جمهوریخواهان، مارین لوپن نامزد جبهه ملی یا راست افراطی، ژان لوک ملانشون نامزد چپ رادیکال (جنبش فرانسه تسلیم ناپذیر و حزب کمونیست)، امانوئل مکرون نامزد لیبرال و مستقل و یانیک ژدو از حزب سبز برگزار می شود. شش نامزد دیگر عملا نقشی پررنگ در این انتخابات ندارند.

یک شرکت کننده در میتینگ انتخاباتی امانوئل مکرون، نامزد لیبرال مستقل می گوید: «من یک اروپایی معتقد هستم و دفاع پرافتخار و شجاعانه نامزدهای ریاست جمهوری از اروپا موجب دلگرمی من است.»

در اجتماع انتخاباتی ژان لوک ملانشون، نامزد جنبش فرانسه تسلیم ناپذیر هواداران او سرود مقاومت فرانسه (از سرودهای جنبش پارتیزانی زمان جنگ دوم) را خواندند. ژولیت، زن جوان هوادار ژان لوک ملانشون می گوید: «هنوز نمی دانم که به ملانشون رای می دهم یا نه. ولی مهمترین مسئله برای من تسهیل شرایط سخت گیرانه اقتصادی است. سیاست به معنی حکومت نیست بلکه بر اساس انتخاب است.» و شرکت کننده دیگر می گوید: «تفاوت بزرگ ملانشون با بقیه این است که کلمه ها، جمله ها و یا سخنرانی های بزرگ ندارد. مانند (امانوئل) مکرون او هم دیروز با مردم و به زبان مردم حرف می زد، مشکلات و راه حلها را برای مردم توضیح می داد.»

در گردهمآیی جبهه ملی فرانسه (جناح راست افراطی) به رهبری مارین لوپن، شرکت کنندگان «مارسیز» (سرود ملی فرانسه) را سر دادند. یک شرکت کننده می گوید: «چرا مارین (لوپن)؟ می بینید که شاهد چرخشی در رویکرد مردم در سیاست هستیم. مارین لوپن تنها کسی است که می تواند فرانسه را نجات دهد. نتیجه هفتاد سال سیاست چپ و راست برای ما بدبختی آورده و مشکلات دنیا را به ما منتقل کرده است. نباید این مشکلات را داشته باشیم و باید در آرامش و مسالمت زندگی کنیم.»

دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ۲۳ آرویل (سوم اردیبهشت) برگزار می شود. در جمهوری پنجم فرانسه، هیچ کاندیدایی موفق به کسب نصاب پنجاه درصد آرا در دور نخست نشده و امسال هم پیش بینی می شود که انتخابات به دور دوم کشیده می شود. این مرحله هفتم ماه مه (۱۷ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگاه متفاوت احزاب فرانسه به راهپیمایی علیه یهودستیزی

صدورکیفرخواست تازه علیه سارکوزی برای مشارکت در به انحراف کشاندن پرونده دریافت کمک مالی از لیبی

حزب راست افراطی فرانسه وامی را که از روسیه گرفته بود «پس» داد