وعده انتخاباتی مارین لوپن در فرانسه: تغییر قانون دوملیتی بودن و پناهندگی

وعده انتخاباتی مارین لوپن در فرانسه: تغییر قانون دوملیتی بودن و پناهندگی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دو ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، مارین لوپن مواضع خود را روشنتر می کند.

آگهی

دو ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، مارین لوپن مواضع خود را روشنتر می کند. این نامزد جبهه ملی یا جناح راست افراطی فرانسه با رد ادعای مخالفان، می گوید با کسب رای کافی به دور دوم انتخابات خواهد رسید.

در برنامه شب گذشته شبکه دو تلویزیون فرانسه، خانم لوپن به یکی از نکات کلیدی برنامه انتخاباتی خود اشاره کرد. او گفت: «من با تابعیت دوگانه مخالف هستم. و از چنین افرادی می خواهم تا ملیت خود را انتخاب کنند کسانیکه فرانسه را به عنوان ملیت خود انتخاب نکنند باید فرانسه را ترک کنند.»

آمار دقیقی از تعداد فرانسوی های دو ملیتی وجود ندارد و در حدود سه میلیون و سیصد هزار نفر تخمین زده می شود. خانم لوپن با اشاره به مشکلات اقتصادی و بیکاری، سیاست خود را الویت دادن به فرانسویها برای بهره برداری از فرصتهای کشور عنوان کرد. تابعیت دوگانه یا به عبارت دیگر امکان داشتن گذرنامه دو کشور در فرانسه، در شرایط مختلف عملی می شود ولی در صورت پیروزی خانم لوپن بخشهای جدی از این حق از بین خواهد رفت. در حال حاضر کسب شهروندی پس از پنج سال اقامت قانونی، ازدواج و تولد (در صورتی که یکی از والدین فرانسوی و یا دوملیتی باشند) امکانپذیر است. به عنوان مثال، سال ۲۰۱۳، ۳۸ هزار نفر با کسب شهروندی فرانسوی، دو ملیتی شدند. این افراد تبعه کشورهای مختلف اروپایی، روسیه و کشورهای آفریقایی بودند در حالیکه اکثریت، متعلق به آمریکایی و مراکشی ها بود. در صورت عملی شدن سیاست خانم لوپن، اولین گروه، یعنی اروپایی، روسها و آمریکایی ها می توانند همچنان دو ملیتی بمانند ولی گروه دوم باید بین دو ملیت انتخاب کنند.

علاوه براین، مارین لوپن وعده داد که حق پناهندگی را نیز تغییر می دهد به نحوی که متقاضیان در کشور مبدا، باید از کنسولگری وسفارتخانه های فرانسه درخواست پناهندگی کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند