بزرگداشت «گیوی»؛ قهرمان جدایی طلبان اوکراین و چهره منفور نزد حامیان دولت

بزرگداشت «گیوی»؛ قهرمان جدایی طلبان اوکراین و چهره منفور نزد حامیان دولت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صدها نفر در شهر دونتسک اوکراین به پیکر میخائیل تولستیخ معروف به «گیوی» از رهبران نظامی شورشیان جدایی طلب در شرق اوکراین ادای احترام کردند.

آگهی

صدها نفر در شهر دونتسک اوکراین به پیکر میخائیل تولستیخ معروف به «گیوی» از رهبران نظامی شورشیان جدایی طلب در شرق اوکراین ادای احترام کردند. او قهرمانی برای شورشیان طرفدار روسیه و چهره ای نفرت انگیز و بدنام برای مخالفان شورشیان به حساب می آمد.

این رهبر ۳۵ ساله شورشیان اوکراین روز چهارشنبه در اثر اصابت موشک به دفتر کارش کشته شد. روز شنبه نیز اولگ آناشنکو یکی دیگر از رهبران شورشیان شرق اوکراین در اثر انفجار خودرو در لوهانسک کشته شد.

تاتیانا یکی از ساکنان شهر دونتسک در شرق اوکراین می گوید: «من احترام زیادی برای کسانی که از ما دفاع می کنند، برای بچه هایمان که در خط مقدم هستند، قائلم. ما اجازه نخواهیم داد که فاشیستها به اینجا بیایند. به همین دلیل اینجا هستم.»

ولادیمیر گرویسمان نخست وزیر اوکراین که برای گسترش همکاری های اقتصادی با مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل به سر می برد روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی همراه با ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا گفت: «همه ما شاهد تراژدی بزرگی هستیم که به دلیل بمباران شهر آودیفکا از سوی جدایی طلبان طرفدار روسیه، رخ داده است. شهری که از نقطه نظر امنیتی در حوزه محافظت شده قرار ندارد و محل زندگی ۲۵ هزار غیر نظامی است.»

شرق اوکراین در هفته های اخیر شاهد خونین ترین درگیریها از سال ۲۰۱۵ میلادی بوده است که طی آن دست کم ۳۵ نفر تنها در یک هفته گذشته کشته شده اند . مرگ دو تن از رهبران نظامی شورشیان در یک هفته اخیر می تواند این درگیریها را تشدید کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زلنسکی دبیر شورای امنیت اوکراین را برکنار کرد

رویترز: روسیه برای دریافت پول نفت‌های فروخته شده‌اش دچار مشکل شده است

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند