وزیر نیروی ایران به‌دلیل قطع آب و برق از مردم خوزستان عذرخواهی کرد

وزیر نیروی ایران به‌دلیل قطع آب و برق از مردم خوزستان عذرخواهی کرد
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حمید چیت‌چیان، وزیر نیروی ایران که برای مدیریت بحران قطع برق و آب خوزستان راهی اهواز شده است از مردم بابت مشکلاتی که طی ۱۲ ساعت گذشته در این استان شدت گرفته بود عذرخواهی کرد. براساس گزارش خبرگزاری‌های ایران، رطوبت بالا و ریزگردها موجب قطع آب و شبکه برق بسیاری از شهرهای استان خوزستان شد است.

به گزارش خبرآنلاین حمید چیت‌چیان، وزیر نیروی ایران روز شنبه ۲۳ بهمن ماه در رابطه با بحران آب و برق خوزستان گفت: «از مردم تشکر می‌کنم و به دلیل مشکلاتی که تحمل‌ کرده‌اند عذرخواهی می‌کنم.» وی در عین حال گفت که برق ۹۰ درصد مشترکان استان خوزستان وصل شده است.

وزیر نیرو در پی قطع برق و آب در استان خوزستان به دلیل گردوغبار و رطوبت بسیار بالا: از مردم خوزستان عذرخواهی می‌کنم. این پدیده بی‌سابقه است. pic.twitter.com/0KvBZR1sms

— روزنامه ایران (@IranNewspaper) February 11, 2017

به گفته هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیروی ایران، علت بحران‌ قطعی برق، رطوبت ۱۰۰ درجه هوای خوزستان و ریزگردها بوده است که باعث آلودگی تجهیزات صنعت برق و خارج شدن شبکه برق ۱۱شهر این استان از مدار شده است.

در همین حال مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان هم اعلام کرد که به دلیل بحران قطعی آب و برق، روز شنبه ۲۳ بهمن ادارات و مدارس ۱۱ شهر این استان تعطیل شده و پنج پرواز از فرودگاه اهواز هم لغو شده است.

مدیریت بحران #خوزستان: بدلیل پاکسازی نشدن #گردوغبار ناشی از طوفان ۸بهمن بر شبکه‌های توزیع باافزایش رطوبت ۹۷٪ درصد ایستگاهها ازمدار خارج شدند pic.twitter.com/mcwCbx5nxD

— Pooneh Irani (@poonehirani) February 11, 2017

بیشتر بخوانید: مشاور سازمان محیط زیست در گفتگو با یورونیوز: بحران ریزگردها راه‌حل کوتاه مدت هم داردعلی ساری، نماینده اهواز در مجلس نیز در این رابطه نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران نوشت و در آن نسبت به وضعیت آلودگی هوای خوزستان به شدت ابراز نگرانی کرد. وی در نامه سرگشاده خود نوشته‌ است: «سفرهای تشریفاتی، دید و بازدیدهای صوری، دستورهای بی‌ضمانت، شعارهای توخالی و سلفی گرفتن مدیران و وزیران شما با مردم محروم دوای درد نیست، به داد مردم خوزستان برسید.»

وقوع پدیده گرد و غبار در تعدادی از استان‌های ایران از جمله خوزستان در سال‌های گذشته بارها باعث تعطیلی مدارس و ادارات، لغو پروازها و بستری شدن تعدادی از شهروندان در مراکز درمانی شده‌ است.


بیشتر بخوانید: مشاور سازمان محیط زیست در گفتگو با یورونیوز: بحران ریزگردها راه‌حل کوتاه مدت هم دارد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد