الکسیس سیپراس درباره بحران بدهی های یونان: کمک های مالی تاثیرات مثبتی داشته است

الکسیس سیپراس درباره بحران بدهی های یونان: کمک های مالی تاثیرات مثبتی داشته است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان به وام دهندگان بین المللی هشدار داد که بار تازه ای بر دوش یونان نگذارند.

آگهی

الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان به وام دهندگان بین المللی هشدار داد که بار تازه ای بر دوش یونان نگذارند. وی همچنین گفت ادامه کمک های مالی به یونان تاثیرات کاملا مثبتی در پی داشته است اما آتن درخواست های «غیرمنطقی» وام دهندگان بین المللی را نمی پذیرد.

نخست وزیر یونان روز شنبه در نشست کمیته مرکزی حزب چپگرای سیریزا در آتن با انتقاد از آلمان و صندوق بین المللی پول گفت: «با اینکه همه در اروپا می دانند که کاهش قابل توجه بدهی ها دیر یا زود به وقوع می پیوندند اما آنها حاضر نیستند هیچ تصمیمی بگیرند قبل از آنکه نتیجه انتخابات بسیار مهم در هلند، فرانسه و مهمتر از همه در آلمان و هراس از ظهور راست افراطی، مشخص شود.»

مذاکرات یونان و وام دهندگان بین المللی روز جمعه در بروکسل منجر به توافقی نشد با این حال سیپراس ابراز اطمینان کرده است که توافق با بستانکاران حاصل خواهد شد. در صورت توافق بخش دیگر از وام ۸۶ میلیارد یورویی به یونان پرداخت خواهد شد تا این کشور بتواند بدهی ۷.۲ میلیاردی تابستان پیش رو را بپردازد.

وام دهندگان بین المللی از یونان خواسته اند که ۱.۸ میلیارد یورو (یک درصد تولید ناخالص داخلی یونان) تا سال ۲۰۱۸ از راه افزایش مالیات و کاهش حقوق بازنشستگی درآمد کسب کند. خواسته ای که برای یونانیان دشوار است.

ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا گفته است که سومین برنامه کمک مالی به یونان ممکن است شکست بخورد چرا که صندوق بین المللی پول هنوز درباره کمک های بیشتر تصمیم نگرفته است.

صندوق بین المللی پول می گوید که نمی تواند در برنامه ای مشارکت کند که یونان را در چرخه بی پایان بدهی ها نگاه میدارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز رای گیری در انتخابات پارلمانی یونان؛ پیشتازی محافظه کاران در نظرسنجی‌ها

بحران در قاره سبز؛ کمیسیون اروپا به ایتالیا ضرب الاجل سه هفته‌ای داد

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟