اعتراضات ضد دولتی و قدرت نمایی طرفداران دولت در رومانی

اعتراضات ضد دولتی و قدرت نمایی طرفداران دولت در رومانی
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

راهپیمایان از ابتدا در اعتراض به لایحه دولتی تخفیف مجازات فساد مالی به خیابان آمدند، اما با وجود عقب نشینی دولت و حذف لایحه جنجالی، همچنان خواستار تغییر رویکرد دولت در این زمینه و برخورد جدی با مفسدان

آگهی

اعتراضات گسترده ضد دولتی در رومانی وارد سیزدهمین روز شد. راهپیمایان از ابتدا در اعتراض به لایحه دولتی تخفیف مجازات فساد مالی به خیابان آمدند، اما با وجود عقب نشینی دولت و حذف لایحه جنجالی، همچنان خواستار تغییر رویکرد دولت در این زمینه و برخورد جدی با مفسدان هستند.

با این حال جمعه شب و شنبه شب گذشته تعداد تظاهرکنندگان در بخارست و شهرهای دیگر کاهش چشمگیری داشت و به کمتر از سه هزار نفر رسید.

یکی از معترضان می گوید: «تعدادمان مهم نیست، زیرا مردمی هم که در خانه هستند دلشان با ماست. ما هنوز هم خواستار تغییر هستیم. مردم باز هم هر روز به اینجا خواهند آمد.»

گروه هایی از طرفداران دولت نیز در شب های گذشته برای حمایت از حزب حاکم در برابر تظاهرکنندگان به خیابان آمدند، به طوری که پلیس برای جلوگیری از تنش، در میان راهپیمایان مخالف و موافق دولت حائل شد.

طرفداران دولت، رئیس جمهوری کلاوس یوهانیس را به سوء استفاده از اختیارات خود در مخالفت با دولت متهم می کنند. یوهانیس چند روز پیش شخصا در میان تظاهرکنندگان پایتخت حضور یافته بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

ادعای تازه حوزه علمیه امام خمینی: صدیقی شخصاً با حضور در دفترخانه سند انتقال ملک را امضا کرده است

از زمین‌خواری تا درآمد ماهانه میلیاردی از هتل؛ از فساد مالی منتسب به کاظم صدیقی چه می‌دانیم؟