خطر ریزش سد اوروویل همچنان به قوت خود باقی است

خطر ریزش سد اوروویل همچنان به قوت خود باقی است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی افزایش احتمال فرو ریختن بخشی از سد اوروویل و سرریز شدن دریاچه پشت این سد در کالیفرنیای شمالی وضعیت اضطراری در این منطقه اعلام شده است.

آگهی

در پی افزایش احتمال فرو ریختن بخشی از سد اوروویل و سرریز شدن دریاچه پشت این سد در کالیفرنیای شمالی وضعیت اضطراری در این منطقه اعلام شده است. به گفتۀ مقامات شهر اوروویل، نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر به مکان امن انتقال داده شده اند.

کری هونئا، رئیس پلیس این منطقه می گوید: «بازگرداندن این تعداد از مردم اهمیت زیادی برای من دارد و امیدوارم که هر چه زودتر امکان آن ایجاد شود. اطمینان از اینکه آنها می توانند [در امنیت] به این محل برگردند به من امکان خواب آسوده خواهد داد اما اگر باران ببارد و آب بیشتری در دریاچه جمع شود، اگر وجدان من از اینکه این مردم در جای امن هستند آسوده نباشد یعنی وظیفه ام را درست انجام نداده ام.»

به گفتۀ مقامات این منطقه، دریاچۀ پشت سد اروویل که بلندترین سد در آمریکاست به علت بارش باران شدید طی هفته های اخیر اشباع شده است. آزاد کردن نزدیک به ۳۰۰۰ متر مکعب آب در هر ثانیه موجب کاهش فشار آب به دیواره های اصلی و جانبی این سد شده و از سرازیر شدن آب جلوگیری کرده است اما دیوارۀ یک بخش ذخیرۀ جانبی این سد شکسته و آب به بیرون از این سد راه یافته است.

همزمان با ادامۀ تلاش ها برای مقابله با خطر ریزش این سد، سازمان هواشناسی آمریکا از بارش باران طی روزهای آینده خبر داده است که این امر می تواند دوباره سطح آب جمع شده در پشت این سد را افزایش دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند